آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

آتش‌نشانی هرات با امکانات ۳ دهه پیش کار می‌کند

اداره آتش‌نشانی یا اطفائیه ولایت هرات، توانسته طی سال‌های متمادی از بیشتر واقعات آتش سوزی چاه افتاده‌گی و جاری شدن سیلاب‌ها در سطح شهر و ولسوالی‌ها جلوگیری کند و برخی از مردم را از محل رویداد نیز نجات دهد.
هر چند سیستم و تشکیلات مناسبی در این اداره دیده نمی‌شود، تا اکثر واقعات آتش سوزی از سطح شهر و ولسوالی‌های هرات کاسته شود.
محمد حسین مایل سرپرست اداره آتش‌نشانی هرات طی گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دید در حوزه غرب، از عمده‌ترین مشکلات و دستآوردهای این اداره معلومات ارایه کرده است.
آقای مایل در این گفت‌وگو گفت: سیستم و تشکیلات اداره آتش‌نشانی هرات مانند ۲۵ سال گذشته بوده که در آن زمان صدهزار نفر جمعیت این ولایت را شکل می‌داد، اما حالا این رقم به چهارمیلیون نفر رسیده‌است.
به گفته او، از آن زمان تا کنون پیرامون بهبود این اداره هیچ‌تغییرات از سوی دولت‌مردان کشور ایجاد نشده‌است.
او می‌گوید: در حال حاضر ۵۰ نفر در تشکیلات آتش‌نشانی ولایت هرات می‌باشد که ۱۰ تن آن‌ها در شهرک صنعتی هستند، ۱۰ فرد دیگر در خیابان ۶۴ متره فعالیت دارند و ۳۰ نفر هم در مرکز این ولایت ایفای وظیفه می‌کنند.
این مسئول علاوه می‌کند، از این آمار تنها ۳۰ تن از کارمندان اداره آتش‌نشانی هرات از واقعات آتش سوزی این ولایت و سطح ولسوالی‌ها جلوگیری می‌کنند.
آتش‌نشانی هرات، طی ۱۰ ماه چه فعالیتی داشته‌است!
آقای مایل می‌افزاید از شروع سال جاری تا کنون ۳۶۵ واقعه آتش سوزی، چاه‌ افتاده‌گی و سیلاب‌ها ثبت اداره آتش‌نشانی هرات شده‌است.
بنابرگفته‌های او، از این رقم در نتیجه واقعات آتش سوزی، چاه افتاده‌گی و جاری شدن سیلاب‌ها، ۲۵ تن از شهروندان هرات جان باختند و ۲۶ فرد دیگر نیز زخم برداشتند.
او اضافه کرد که در اثر چاه افتاده‌گی و جاری شدن سیلاب‌ها، سه نفر توسط کارمندان اداره آتش‌نشانی هرات نجات پیدا کرده‌اند.
موصوف خاطر نشان کرد، مشکلات ترافیکی داخل شهر و عدم همکاری موترهای سواری داخل شهر در هنگام تردد موترهای آتش‌نشانی یکی از علت‌های این موارد بوده که موترهای آتش‌نشانی دیرتر به محل رویداد حاضر شده‌است.
سرپرست آتش‌نشانی هرات ادامه می‌دهد، همکاری مردم بخاطر نجات «جان و مال» مردم می‌تواند یکی از گزینه‌هایی باشد که از واقعات آتش سوزی جلوگیری شود.
وی تاکید کرد، اگر دولت مرکزی و شورای نظامی توجه مبرمی به اداره آتش‌نشانی هرات داشته باشند، اکثر مشکلات آتش سوزی و… رفع می‌شود.
شهر هرات پس از کابل، بزرگترین شهر افغانستان است که در جریان بیش از یک و نیم دهه اخیر با افزایش بی‌رویه جمعیت رو به رو بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا