آخرین اخبارجهانسیاست

آنکارا: با ایران و روسیه درباره سوریه اختلاف‌نظر داریم

«بکر بوزداغ» معاون و سخنگوی نخست‌وزیر ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد موضع آنکارا با مواضع تهران و مسکو درباره سوریه متفاوت است.
بوزداغ طی نشست خبری در قطر تاکید کرد ترکیه در قضیه سوریه با هیچ کشور نه مخالف است نه موافق، اما مواضع‌اش با ایران، روسیه و همچنین امریکا درباره بحران این کشور متفاوت است.
به نوشته روزنامه «ینی شفق»، وی البته مدعی شد که ترکیه برای همکاری با هر کشوری که بخواهد از «اصول صحیح» دفاع کند، تعلل نخواهد کرد.
بوزداغ این اظهارات را در واکنش به سوالی درباره این‌که «امانوئل مکرون» رییس‌ جمهور فرانسه گفته بود: حمایت ترکیه از حمله سه‌جانبه به سوریه نشان داد این کشور از روسیه جداشده، به زبان آورد.
سخنگوی دولت ترکیه همچنین با تکرار انتقادات از حمایت نظامی و دیپلماتیک امریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوریه، تاکید کرد: «بارها گفته‌ایم حمایت واشنگتن از تروریست‌ها اشتباه است.»
وی با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از «سلاح شیمیایی» علیه غیرنظامیان، مدعی شد: «سلاح‌های متعارف هم با سلاح شیمیایی تفاوتی ندارد، زیرا هر دو غیرنظامیان را به کشتن می‌دهد.»
بامداد شنبه (۲۵ حمل) سه کشور امریکا، انگلیس و فرانسه به به دلیل آنچه نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه خوانده می‌شود، ۱۰۳ فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد ۷۱ فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند.
همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا