آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

احتمالاً یهودیان روسیه در انتخابات امریکا دخالت کرده‌اند

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرد که احتمال می‌رود یهودیان، درگیر ادعای دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ امریکا باشند.
پوتین در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان بی سی» بار دیگر به اتهامات وارده به شهروندان روسی از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات امریکا اشاره داشت و تاکید کرد این افراد نماینده دولت روسیه نیستند.
به نقل از «نیوزویک»، رییس جمهور روسیه در ادامه گفت: حتی ممکن است این افراد روس نباشند. آن‌ها ممکن است اوکرایینی، یهودی و یا اقوام ترک‌تبار با تابعیت روسی باشند و یا خود امریکا به آن‌ها پول داده است تا در انتخابات‌شان مداخله کنند. همه چیز ممکن است و تمامی این موارد نیازمند بررسی است.
پوتین تاکید کرد که او در برابر این اتهامات وارده کاملاً بی‌تفاوت است، زیرا آن‌ها نمایندگی از دولت روسیه نمی‌کنند.
در همین حال، ائتلاف سیاسی چپ میانه اسراییل از کابینه دولت خواست تا اظهارات پوتین را دراین باره محکوم نماید. اتحاد اسراییل با انتقاد از صحبت‌های پوتین، مدعی شد این اظهارات ریشه در یک مسئله دارد و آن یهودستیزی است. این اتحاد همچنین اعلام کرد انتظار دارد کابینه اسراییل پاسخ قاطعی به اظهارات رییس جمهور روسیه دهد.
روز سه شنبه هفته گذشته دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا، اعلام کرد مداخلاتی از سوی روسیه و احتمالاً کشورهای دیگر در انتخابات سال ۲۰۱۶ صورت گرفته است و امریکا با هر گونه تلاش برای مداخله در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر ۲۰۱۸ مقابله می‌کند.
ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر سویدن تاکید کرد: روسیه تاثیری بر نتایج انتخابات ما نداشته است. ممکن است کشورهای دیگر نیز در انتخابات ما مداخله داشته‌اند.
گفتنی است که رییس جمهور روسیه هفته گذشته از مقامات واشنگتن خواست تا مدارک قابل قبولی درباره مداخله شهروندان روس‌ در انتخابات امریکا، به مسکو ارایه دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا