آخرین اخبارافغانستانسیاست

احتمال نامزدی کرزی در انتخابات ریاست جمهوری


حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور در مصاحبه با نشریه «اشپیگل»، احتمال کاندیداتوری خود را در انتخابات آینده ریاست جمهوری رد نکرد.
حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور در مصاحبه با نشریه «اشپیگل» زمانی که از وی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرسیده شد، احتمال نامزدی خود را رد نکرد.
کرزی پس از سرنگونی رژیم طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی به مدت ۲ سال ریاست دولت موقت افغانستان را بر عهده داشت و پس از آن نیز برای دو دوره و تا سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان رییس جمهور افغانستان انتخاب شد.
کرزی پس از پایان دوره کاری خود به عنوان رییس جمهور افغانستان بارها به دعوت رسمی مقامات کشورهای چین، روسیه و ایران به این کشورها سفر کرده تا درباره روابط دو کشور و وضعیت امنیتی افغانستان با مقامات کشورهای میزبان گفت‌وگو کند.
وی اخیرا نیز در دیدار با ۲۸ نماینده از احزاب سیاسی افغانستان از طرح آن‌ها برای تغییر نظام انتخابات پارلمانی و تصویب طرح «رای قابل انتقال» نیز حمایت کرده است.
در چند روز گذشته اخباری مبنی بر مذاکرات فشرده او و ایتلاف بزرگ که در محوریت جنرال دوستم، عطا محمد نور و محمد محقق شکل گرفته است، به رسانه‌ها رسید؛ چیزی که احتمال نامزدی او را در انتخابات آینده ریاست جمهوری بلند می‌برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا