آخرین اخبارافغانستانمنطقه

ادامه حصار کشی پاکستان و نارضایتی افغانستان

در حالی که مقامات افغانستان از حصار و سیم خاردار کشی پاکستان در امتداد مرز میان دو کشور ابراز نارضایتی می‌کنند، پاکستان اما همچنان به این کار ادامه داده و مرز را سیم کشی می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، با وجود مخالفت‌های افغانستان، ارتش پاکستان هزاران نظامی را در «خط دیورند» مستقر کرده و تا پایان سال جاری میلادی نیز احداث فاز اول پروژه حصارکشی در امتداد این مرز مورد مناقشه را تکمیل می‌کند
ارتش پاکستان هزاران نظامی و صدها وسیله نقلیه را در ۱۴ منطقه «خط دیورند» مستقر کرده تا نخستین فاز ساخت حصار را در امتداد این خط تکمیل کند.
به نقل از روزنامه پاکستانی «داون»، نخستین فاز این پروژه احتمالاً تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی پایان می‌‌یابد و در این فاز ۴۳۲ کیلومتر از خط دیورند حصارکشی خواهد شد.
فاز دوم این طرح نیز که به گفته مقامات پاکستانی ۴۰۰ کیلومتر دیگر را پوشش می‌دهد قرار است تا دو سال آینده تکمیل شود.
به گفته مقامات پاکستانی، از مجموع ۴۳۳ پاسگاه امنیتی مرزی که قرار است در کنار خط دیورند ایجاد شود ۱۵۰ پاسگاه تاکنون ایجاد شده است.
ارتش پاکستان در حالی در امتداد مرز مورد مناقشه دیورند حصارکشی می‌کند که دولت افغانستان بارها اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده است.
چندی پیش نیز، «حسین حقانی» سفیر سابق پاکستان در امریکا اظهار داشت، ساخت حصار مرزی در خط دیورند مانند دیوار برلین فرو خواهد ریخت؛ زیرا اقوام ساکن در دو طرف مرز دیورند همزبان، هم فرهنگ و دارای قرابت‌های قومی هستند.
سیم‌کشی پاکستان در امتداد مرز دو کشور در حالی جریان دارد که مقامات کابل از آن ناراضی بوده و خواستار توقف آن شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا