آخرین اخبارافغانستانسیاست

ادامه درگیری شدید میان مرزبانان افغانستان و پاکستان

نیروهای دولتی به روز دوشنبه (۲۷ حمل) از آغاز درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان در ولسوالی «دند پتان» ولایت پکتیا، خبر می‌دهند.
یک مسئول امنیتی از ولایت پکتیا به رسانه‌ها گفته است که هم‌اکنون دو طرف از جنگ‌افزارهای سنگین در برابر یک دیگر کار می‌گیرند.
این مسئول می‌افزاید که نیروهای دولتی با همکاری نیروهای خارجی می‌خواستند عملیاتی را برای بستن راه اکمالاتی طالبان به نام «انزیرکی کندو» در نزدیک خط دیورند آغاز کنند، اما نظامیان پاکستانی برضد نیروهای افغانستان حمله‌های سنگین را آغاز کردند که با واکنش نیروهای دولتی روبه‌رو شد.
ولسوالی «دند پتان» ولایت پکتیا، هم‌مرز با ولسوالی زازی‌میدان ولایت خوست است که روز یک‌شنبه نیز نیروهای امنیتی کشور با نظامیان پاکستانی در آن منطقه درگیر شدند و درنتیجه، دو غیرنظامی و یک سرباز کشور و دو پاکستانی کشته شدند.
نظامیان کشورمان پس از آن به این ولسوالی رفتند که نظامیان پاکستان بر یک پاسگاه پولیس در ولسوالی زازی میدان ولایت خوست حمله کردند.
مسئولان نظامی در حوزه جنوب شرق گفتند که پس از این حمله، باشنده‌گان محل و نظامیان دست به حمله متقابل زدند.
عثمان جانباز فرمانده کندک دوم پولیس مرزی، گفت:« شما در جریان هستید که نظامیان پاکستان بر نقاط صفری ولسوالی دندپتان پاسگاه می‌ساختند که ما جلو فعالیت آنان را گرفتیم، اما طالبان با نظامیان پاکستانی همکاری می‌کنند.»
گل‌آقا روحانی، فرمانده پولیس حوزه ۳۰۳ اسپین‌غر گفت که از آغاز این حمله تاکنون، سه نظامی پاکستانی کشته و سه نظامی دیگر پاکستانی بازداشت شده‌اند.
روز گذشته نیز مرزبانان دو کشور در منطقه زازی میدان درگیر شدند. درگیری مرزی نظامیان دو طرف بی‌سابقه نبوده و در گذشته نیز رخ داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا