آخرین اخبارپاکستانجهانسیاستمنطقههند

اسلام‌آباد: گلوله باری هندی‌ها ۹ غیر نظامی را زخمی کرد

حکومت پاکستان امروز یکشنبه ادعا کرد که بر اثر شلیک گلوله و هاوان از سوی نیروهای هندی در خط کنترول مرزی، دستکم ۹ غیرنظامی مجروح شدند.
به نقل از روزنامه «داون» پاکستان، یک مقام رسمی پاکستان روز یکشنبه گفت که حداقل ۹ غیرنظامی از جمله دو دختر بر اثر شلیک گلوله و هاوان نیروهای هندی در بخش «نکیال» کشمیر زخمی شدند.
«ولید انور» کمیسار نظامی و از مسئولان نظامی بخش نکیال کشمیر در این خصوص به رسانه‌ها گفت: سربازان هندی حدود ساعت ۷ صبح امروز با گلوله و هاوان آتشباری کردند و تقریباً تمامی روستاهای واقع در خطوط کنترول مرزی را هدف قرار دادند.
پیش از این نیز در پنجم ماه حوت سال جاری، در آتشباری نیرو‌های هندی در امتداد خط کنترول مرزی با پاکستان، ۲ شهروند پاکستانی کشته و ۴ نفر زخمی شدند.
«ولید انور» کمیسر منطقه «کوتلی» اعلام کرد: نیرو‌های هندی آتشباری خود را در مناطق مرزی «نکیال» از ساعت ۵:۳۰ عصر روز گذشته آغاز کردند. در این تعرض، نیرو‌های هندی از انواع سلاح‌های سبک و سنگین استفاده کرده و مناطق مسکونی را هدف قرار دادند.
هند و پاکستان با افزایش تنش در مرزها، همواره یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.
هند، پاکستان را به نقض آتش بس برای نفوذ شبه نظامیان به کشمیر متهم می‌کند و اسلام‌آباد نیز همواره این اتهام را رد کرده است.
هند و پاکستان در سال ۲۰۰۳ میلادی، توافق آتش بس در مرز های جامو و کشمیر را امضا کردند.
دولت هند چندی پیش در گزارشی اعلام کرد پاکستان در سال گذشته میلادی، ۲۲۸ مورد در خط واقعی کنترل و ۲۲۱ مورد در امتداد مرزهای بین‌المللی درکشمیر، آتش بس بین دو کشور را نقض کرده است.
بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد.
هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام‌آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال ۱۹۴۷میلادی تاکنون است.
طبق گزارش وزارت امور خارجه پاکستان،‌ از آغاز سال ۲۰۱۷ تاکنون نیروهای هند بیش از ۹۰۰ بار آتش بس را نقض کردند و در این حملات ۴۵ غیرنظامی کشته و ۱۵۵ نفر نیز زخمی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا