آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

حسن روحانی:

امضاکنندگان برجام منافع ایران را تضمین کنند


حسن روحانی رییس جمهور ایران شروط جمهوری اسلامی را برای ادامه برجام مطرح کرده است.
آقای روحانی که برای یک دیدار رسمی به وین پایتخت اتریش سفر کرده، در یک نشست خبری روزچهارشنبه،( ۱۴ سرطان) خروج امریکا را از برجام غیرقانونی توصیف کرد و گفت: نه ایالات متحده و نه هیچ کشور دیگر از این تصمیم برای خروج از توافق هسته‌ای نفعی نخواهند برد.
آقای روحانی افزوده، ماندن ایران در برجام در صورتی است که بتواند از منافع برجام به خوبی استفاده کند و اگر غیر ازامریکا باقی امضا کنندگان برجام بتوانند منافع ایران را تضمین کنند، ایران برجام بدون امریکا را ادامه خواهد داد.
حسن روحانی روز گذشته پس از دیداری رسمی از سویس وارد وین شد و صبح امروز مورد استقبال رسمی الکساندر واندر بلن، رییس جمهور اتریش قرار گرفت.
پس از برگزاری مراسم رسمی، روسای جمهور دو کشور با حضور همراهان آقای روحانی و تعدادی از مقامات دولتی اتریش، مذاکراتی داشتند و سپس در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.
حسن روحانی در این نشست خبری در اشاره تلویحی به خواست امریکا از کشورهای دیگر برای قطع روابط تجاری با ایران، گفت: اتریش و ایران هم‌عقیده هستند که دوران یکجانبه‌گرایی به پایان رسیده و هیچ کشور نمی‌تواند از سوی کشورهای دیگر تصمیم‌گیری و حق حاکمیت آن‌ها را مخدوش کند.
وی با اشاره به خروج امریکا از برجام افزوده، آنچه که ایالات متحده کرده اقدامی علیه قوانین بین‌الملل و علیه یک معاهده چند جانبه مصوب شورای امنیت است و تردیدی نیست که این اقدام به زیان جهانیان و به زیان خود امریکا تمام خواهد شد.
آقای روحانی هدف از سیاست جمهوری اسلامی را در منطقه، ( خاورمیانه) مبارزه با تروریزم و حمایت بشردوستانه از مردم سوریه، عراق و یمن توصیف کرده و گفته، امریکا و اسراییل نقشی ویرانگر در سوریه و عراق و سایر کشورهای منطقه داشته‌اند و ایران و اروپا باید روابط خود را تحکیم بخشند تا صلح را به خاورمیانه بازگردانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا