آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشکده طب بلخ و دانشگاه مشهد

مسئولان در دانشکده طب ولایت بلخ از امضای تفاهم‌نامه میان این دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد (شمال‌شرق ایران) در زمینه‌های علمی خبر می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، این تفاهم نامه علمی میان دو دانشگاه برای پذیرش دانشجویان، تبادله استادان در رشته‌های پزشکی در مقاطع ماستری و دکترا (PHD) جهت بالا بردن ظرفیت‌های تخصصی، برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های مشترک، امضا شده است.
فضل احمد باور رییس دانشکده طب ولایت بلخ به خبرگزاری دید، گفت: این تفاهم‌نامه برای استادان ما بسیار مهم است و ما می‌توانیم از این طریق ظرفیت‌ تخصصی کادرهای خود را در این دانشکده بالا ببریم.
آقای باور افزود، این تفاهم‌نامه هنوز به صورت رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان تایید نشده است و کار آن جریان دارد.
در همین‌حال، سیامک زارعی مدیر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفته است: «این تفاهم‌نامه همکاری با هدف گسترش همکاری علمی و آموزشی و استفاده از توانمندی‌های مشترک برای اجرای طرح‌های علمی و هم‌چنین تبادل دانشجو امضا شده است».
آقای زارعی، افزوده است که تبادل استاد در رشته‌های مرتبط پزشکی در مقاطع ماستری، دکترا، تخصصی و برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های مشترک و همچنین پذیرش و هدایت گردشگران سلامت در مشهد از مفاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشکده پزشکی بلخ در شهر مزارشریف، به شمار می‌رود.
در دانشکده طب ولایت بلخ، نزدیک به ۷۰ استاد تدریس می‌کنند و این دانشکده بیش از ۱۵۰۰ دانشجو دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا