آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

انتخابات ریاست جمهوری؛ فرصتی طلایی برای ملی شدن چهره عطا محمد نور!

فضل احمد معنوی عضو جمعیت اسلامی در خصوص نامزد شدن عطا محمد نور در انتخابات آینده ریاست‌‏جمهوری می‌‏گوید: اگر استاد عطا از من مشوره بگیرد، برایش می‏‌گویم که این کار را نکند و به دنبال منسجم ساختن جمعیت اسلامی و سران جهادی باشد.
به باور آقای معنوی انتخابات ریاست جمهوری، می‌تواند فرصت طلایی باشد برای آقای نور که از یک چهره محلی به یک فیگور ملی تبدیل شود.
به گزارش خبرگزاری دید، پس از آن‌که روابط میان عطا محمد نور و داکتر عبدالله در ریاست‏ اجرایی کشور تیره شد، آقای نور در صحبت‌‏های جداگانه در هرات و بلخ گفته بود که در انتخابات ریاست‌‏جمهوری آینده نامزد خواهد بود.
فضل احمد معنوی در صحبت با خبرنگار دید، بیان می‏دارد که استاد عطا فرصت‌‏های طلایی در اختیار دارد تا تبدیل شود به یک چهره ملی.
آقای معنوی می‏افزاید که نامزد شدن آقای نور در انتخابات ریاست‏ برای جمهوری جمعیت اسلامی را دچار بحران‌‏های کلان خواهد ساخت؛ زیرا هستند کسانی در داخل این جریان که خود شان را شایسته نامزد شدن در انتخابات می‏‌دانند.
به نظر می‌رسد بزرگترین مسئولیت عطا محمد نور در وضعیت حساس کنونی، تلاش پیگیر برای انسجام و یک‌پارچگی جمعیت و بسیج سیاسی در سطح ملی است.
وی با بیان این مطلب که همین اکنون جمیعت اسلامی به جزیره‏‌های مختلف قدرت تقسیم شده است، خاطر نشان می‌‏سازد که این حزب فرصت دارد تا انتخابات ریاست‏ جمهوری آینده چالش‏‌های موجود را برطرف کند.
با این همه، فضل احمد معنوی تصریح می‏کند که جمعیت اسلامی عوض نامزد معرفی کردن در انتخابات ریاست‏ جمهوری که هنوز خیلی زود است، بهتر است برنامه و استراتیژی معرفی کند.
پیش از این نیز، عتیق‌الله بریالی، عضو دیگر جمعیت اسلامی در صحبت با یکی از رسانه‏‌های خصوصی، اعتراف کرده بود که پس از شهادت احمد شاه مسعود« قهرمان ملی کشور » و شهادت استاد شهید برهان الدین ربانی، جمعیت اسلامی اندک-اندک از هم پاشید و به جزیره‏‌های کوچک قدرت تبدیل شد.
گفتنی است که عطا محمد نور در میان چهره‌های برجسته جمعیت اسلامی امکانات و چانس بیشتری برای رهبری و منسجم کردن این حزب سیاسی دارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا