آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعهزنان

بریتاینا برای آموزش دختران افغانستان ۸۰ میلیون دالر کمک کرد


سفارت بریتانیا در کابل می‌گوید که با این پول زمینه آموزش برای هفتاد هزار دختر در افغانستان فراهم می‏شود.
به گزارش خبرگزاری دید، قرار است که ۸۰ میلیون دالر در دو پروژه آموزشی به مصرف برسد تا به گفته حکومت بریتانیا، دختران در افغانستان در مکاتب ابتدایی و متوسطه پیشرفت کنند.
در این پروژه‌ها، تلاش می‌شود با همکاری مکاتب دولتی کشور روش‌های جدید آموزشی و محیط‌های مکاتب بهتر و فعالیت‌های فوق‌ برنامه‌ راه انداخته شود.
سفارت بریتانیا گفته که «این امر به دختران در افغانستان کمک می‌کند شغل‌های خوب داشته باشند، از خود و خانواده های شان حمایت کنند و نقش مهمی در رشد کشورشان ایفا کنند.»
از سویی هم، وزارت معارف کشور از کمک تازه بریتانیا استقبال کرده و گفته‌ است که این پول بخشی از مشکل محرومیت آموزش دختران را حل خواهد کرد.
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در یک گزارش تازه گفته بود، ناامنی و ادامه جنگ در افغانستان سبب شده تا نیمی از کودکان بین سنین ۷ الی ۱۷ سال، یعنی حدود ۳.۷ میلیون کودک در افغانستان از مکتب محروم بمانند.
گفته می‌شود که ۶۰ درصد کودکان محروم از مکتب، دختران هستند. این رقم در شماری از ولایات افغانستان بیشتر است.
بریتانیا در سال ۲۰۱۳ نیز بیش از شصت میلیون دالر به آموزش دختران اختصاص داده بود که به گفته مسئولان دولتی، با مصرف آن زمینه آموزش برای بیش از چهارصد هزار کودک فراهم شد.
این در حالی است که حکومت، سال جاری خورشیدی را سال آموزش و پرورش اعلام کرد و از نهادهای دولتی خواست برای تقویت آموزش همکاری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا