آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستفرهنگ و دانش

به مناسبت روز جهانی پناهنده؛ نمایشگاه یک روزه عکس در ریاست اجرایی افتتاح شد

به مناسبت روز جهانی پناهنده؛ نمایشگاه یک روزه عکس در ریاست اجرایی افتتاح شد

به مناسبت روزجهانی پناهنده، نمایندگی سازمان ملل متحد درامور پناهندگان، نمایشگاه یک روزه عکس را تحت عنوان « عکس پس ازمهاجرت » درکاخ سپیدار افتتاح کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این نمایشگاه حدود ۵۰ قطعه عکس به نمایش گذاشته شده است که زندگی مهاجرین عودت کننده به کشور را به تصویرکشیده است.
نادر فرهاد سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد درامور پناهنده گان در افغانستان، هنگام افتتاح این نمایشگاه گفت: هدف این نمایشگاه چگونگی به تصویر کشانیدن زندگی مردمی است که به کشورشان عودت کرده‌اند

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در نمایشگاه عکس به مناسبت روز پناهنده ‌‎

آقای فرهاد افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کسانی که دوباره به کشور شان(افغانستان) عودت کرده چگونه مشغول ساختن یک زندگی جدید درمنطقه اصلی شان هستند.
سخنگوی دفترسازمان ملل متحد گفت: ما خواستیم ازطریق این نمایشگاه نشان دهیم که هر کس پس ازمهاجرت می‌تواند زمینه زندگی آرام و مرفه در کشور خود شان مهیا سازند.


سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان کشور می‌گوید: درسال گذشته حدود ۴۹هزار و ۶۷۶ تن بیجا شده داخلی و خارجی به کشورعودت کرده‌اند.
آقای بلخی افزود: وزارت مهاجرین تلاش دارد که از طریق برنامه ادغام بیجا شده‌گان زمینه عودت را به بیجا شده‌گان داخلی و خارجی مساعد سازند تا آن‌ها عودت عزتمندانه را به مناطق اصلی داشته باشند.
وزیر مهاجرین می‌گوید: روند توزیع زمین برای عودت کننده‌گان خارجی جریان دارد.
از بیستم ماه جون به عنوان روز جهانی پناهنده در سراسرجهان تجلیل می‌شود که از این روز امروز سه شنبه، ازسوی وزارت مهاجرین و نماینده‌گی سازمان ملل متحد در امور پناهندگی در کابل تجلیل شد.
به اساس معلومات نهادهای مسئول، درسال ۲۰۱۷ حدود ۶۸ میلیون تن درسراسر جهان پناهنده شده است که علت اصلی آن فقر، جنگ و تغییر اقلیم گفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا