آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترامپ برای دیدار با رهبر کوریای شمالی آماده است

کاخ سفید از موافقت دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا با دعوت کیم‌جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در زمان و مکانی که تاکنون مشخص نشده است، خبر داد.
به نقل از بی بی سی، در پی انتقال پیام آقای کیم درباره آمادگی کوریای شمالی برای توقف آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی و مذاکره درباره خلع سلاح هسته‌ای، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید از آمادگی آقای ترامپ برای دیدار با آقای کیم‌جونگ اون، در مکان و زمانی که هنوز مشخص نشده، خبر داد.
چانگ ای یون، مشاور امنیت ملی کوریای جنوبی، در سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد آقای ترامپ پذیرفته که تا ماه می (دو ماه دیگر) با رهبر کوریای شمالی دیدار می‌کند، تا درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا گفت‌وگو کند.
چانگ ای یون، برای انتقال پیام و دعوت رهبر کوریای شمالی به واشنگتن سفر کرده است. او در پیونگ یانگ با رهبر کوریای شمالی دیدار کرده بود.
آقای چانگ که در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد، از موافقت آقای ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون خبر داد.
به گفته آقای چانگ، کیم جونگ اون همچنین پذیرفته که مانور نظامی مشترک امریکا و کوریای جنوبی که برای ماه آینده برنامه‌ریزی شده، تهدیدی برای کوریای شمالی نیست.
دونالد ترامپ در توییتر از این پیشرفت استقبال کرده ولی گفته تا حصول نتیجه، تحریم‌های کوریای شمالی برقرار خواهند بود. آقای ترامپ در توییتراش نوشت: «کیم جونگ اون در گفت‌وگو با نمایندگان کوریای جنوبی از خلع سلاح هسته‌ای صحبت کرده، نه فقط از تعلیق. همچنین در طول این مدت، کوریای شمالی آزمایش موشکی نخواهد داشت. پیشرفت زیادی صورت گرفته و تا زمان حصول توافق تحریم‌ها سرجای خود باقی می‌مانند. در حال برنامه‌ریزی برای دیدار هستیم.»
گفتنی است که آقای ترامپ چندی پیش در توییتراش کیم جونگ اون را مرد موشکی کوچک نامیده بود و «دکمه هسته‌ای خود را بزرگ‌تر از دکمه هسته‌ای رهبر کوریای شمالی» عنوان کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا