آخرین اخبارافغانستانورزش

تورنمنت ورزش‌های رزمی در جوزجان برگزار شد


تورنمنت ورزش‌های رزمی با اشتراک ۱۱ فدراسیون در رشته‌های مختلف در شهر شبرغان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، ورزشکاران اشتراک کننده در این تورنمنت از نداشتن جمنازیوم شکایت دارند و می‌گویند، داشتن امکاناتی چون جمنازیوم‌ها در برگزاری این گونه تورنمنت‎ها، نقش کلیدی دارند و این در رشد ورزش نیز تاثیر خواهد داشت.
محمد صدیق فایض رییس تربیت‌بدنی و ورزش در ولایت جوزجان، در مورد هدف از برگزاری این جشنواره به خبرگزاری دید گفت:« قصد ما از راه اندازی این تورنمنت دادن پیام صلح به هم‌وطنان‌مان است و در کنار آن بسیاری از ورزشکاران از عرصه ورزش دور شده‌اند که با ایجاد چنین جشن‌واره‌هایی می‌توان آنان را دوباره به دور فدراسیون‌های ورزشی جمع کرد و زمینه نشان دادن خودشان را به دیگران مهیا کرد.»
به گفته آقای فایض، این تورنمنت با گردهم آمدن یازده فدراسیون رزمی در شهر شبرغان ایجاد شده است و می‌تواند زمینه بازگشت را برای آن‌عده از ورزشکاران که به دلایلی از ورزش کناره گرفته بودند، آماده کند.
ورزش در افغانستان بیشترین تاثیر را در هم‌دیگر‌پذیری داشته است و توانسته ملیت‌های مختلف کشور را در یک زمان و برای یک پرچم به رقص و پای‌کوبی‌ها وادارد.
با آن هم بسیاری از فدراسیون‌ها، از نداشتن امکانات در رشته‌های مختلف ورزشی شکایت دارند و می‌گویند دولت توجهی به امور ورزشی نداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا