آخرین اخبارفناوری و اطلاعات

جاپانی‌ها شیشه‌ای اختراع کردند که توانایی ترمیم خود را دارد

یو یاناگیساوا قادر به اختراع شیشه خود تعمیرشد

محققان دانشگاه توکیو در حال تحقیق روی نوع جدیدی از چسب بودند تا بتواند تَرَک ایجاد شده روی شیشه را از بین برده و شیشه را به حالت اولیه خودش بازگرداند که به طور تصادفی، «یو یاناگیساوا» دانشجوی این دانشگاه موفق به اختراع شیشه‌ای شد که توانایی ترمیم خود را در صورت شکستن دارد.
گفته می‌شود که این شیشه پس از تَرَک برداشتن، در درجه دمای معمولی اتاق خودش را ترمیم می‌کند و نیازی به کوره شیشه‌سازی نیست.
«جاپان تودی» در این باره نوشت: شیشه‌ای را توانایی مرمت خود را دارد، محققان دانشگاه توکیو به صورت اتفاقی اختراع کرده‌اند که می‌توان در ساخت اسکرین گوشی موبایل از آن استفاده کرد تا دیگر نیازی به تبدیل اسکرین نباشد.
این محققان به رهبری پروفیسور «تاکوزا آیدا» ماده‌ای از نوع پلیمر بسیار سبک و کم وزن را به نام «polyether thiourea» توسعه داده‌اند که در ترکیب شیشه استفاده شده و در صورت شکستن، با فشار دست و بدون حرارت، توانایی ترمیم خود را پیدا کرده و به حالت اولیه باز می‌گردد.
ظاهراً این ماده در دمای معمولی اتاق به حالت اولیه خود باز می‌گردد. قدرت و توانایی بهبود پس از تَرَک برداشتن این شیشه «پلیمری» با فشرده‌سازی در سطوح مختلف پس از ۳۰ ثانیه در دمای ۲۱ درجه، توسط «یو یاناگیساوا» در آزمایشگاه با موفقیت انجام شد.
این گروه، مقاله خود را در مجله «ساینس» منتشر کرده و می‌گویند از این شیشه می‌توان در ساخت نمایشگر گوشی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کرد تا دغدغه شکستن شیشه اسکرین گوشی، برای همیشه رفع شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا