آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

شورای علمای شیعه افغانستان:

حکومت تامین امنیت محرم را جدی بگیرد/ رسانه‌ها از نشر برنامه‌های تحریک‌آمیز جلوگیری کنند

شورای علمای شیعه افغانستان با فرا رسیدن ماه محرم و عاشورای حسینی با صدور بیانیه‌ای از حکومت خواسته تا تامین امنیت عزاداران حسینی را جدی بگیرد.


شورای علمای شیعه افغانستان با فرا رسیدن ماه محرم و عاشورای حسینی با صدور بیانیه‌ای از حکومت خواسته تا تامین امنیت عزاداران حسینی را جدی بگیرد.
در بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان آمده که امام حسین علیه السلام کشتی نجات و چراغ هدایت امت است و نهضت او قیام بر ضد ظلم، بی‌عدالتی، فساد و خود کامگی می‌باشد؛ از این رو مردم متدین و فهیم افغانستان همه ساله با شور و عشق فراوان از این نهضت بزرگ تجلیل نموده و از پیام نورانی آن جهت رستگاری در دین و دنیای خویش بهره مناسب می‌گیرند.
در بیانیه آمده که امسال نیز با وجود مشکلات و ناامنی‌های فراوان، مردم خداجو و دانای ما بسان سال‌های گذشته این سنت حسنه را انجام خواهند داد.
شورای علمای شیعه افغانستان در این بیانیه به نکات ذیل اشاره کرده است:
۱- نهضت حسین، قیام بر ضد ستم، قساوت، آدم کشی و فساد سیاسی اجتماعی و برای رسیدن امت مسلمه به فوز و فلاح و رستگاری است؛ از این جهت ایجاب می‌نماید که تلاش جدی صورت گیرد تا پیام این نهضت مقدس را درک نموده و در جهت تحقق اهداف آن حرکت نماییم.
۲- تأمین وحدت اجتماعی و اخوت اسلامی از اهداف برجسته نهضت عاشورا بود؛ از این رو لازم است که عاشقان این نهضت بزرگ، ایام سوگواری را بستر مناسب برای وحدت ملی و اخوت اسلامی بسازند.
۳- عدالت اجتماعی از جان مایه‌های نهضت عاشورا است؛ از این رو در پرتو این نهضت عظیم لازم است که همه ما در جهت تحقق عدالت اجتماعی و رفع تبعیض و بی‌عدالتی صادقانه و خالصانه تلاش نماییم.
۴- حفظ نظم و انظباط اجتماعی و رعایت حرمت و کرامت انسانی مردم از مقوله‌های اصلی قیام عاشورا است و لذا شایسته نیست که برگزار کنندگان مراسم عزاداری از هیچ طریقی برای مردم ایجاد مزاحمت نمایند.
۵- امسال بیش از هر زمان دیگر حفظ جان و تأمین امنیت عزداران حسینی اهمیت دارد و لذا با تأکید بیشتر از مقامات امنیتی دولت جمهوری اسلامی می‌خواهیم که تأمین امنیت عزاداران و برگزار کنندگان مراسم را جدی بگیرند و از جانب دیگر ایجاب می‌نماید، که هیئت‌های امنا و مسئولان مساجد، حسینیه‌ها و دسته‌ها بیش از هر زمان دیگر هوشیار بوده و خود نیز در این جهت جدی و با برنامه و تدبیر باشند.
۶- همانند سال‌های گذشته امسال نیز از مسئولان محترم رسانه‌ها می‌خواهیم که ضمن نگهداشتن حرمت ایام سوگواری جگر گوشه پیامبر عظیم الشان اسلام، با دعوت از علمای برجسته سنی و شیعه در جهت تبیین اهداف نهضت عدالت طلبانه عاشورا، تلاش جدی و مناسب نموده و از پخش و نشر مطالب تحریک آمیز و تفرقه‌افگنانه در این زمینه خود داری نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا