آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

هشدار غنی به مخالفان مسلح:

در فکر تخریب افغانستان نباشید وگرنه در کوه‌ها و دره‌ها دفن خواهید شد


رییس جمهور غنی که امروز پنجشنبه در مراسم یادبود از هفته‌ شهید با خانواده‌های شماری از شهیدان سخن می‌زد، تاکید کرد که هم‌‌اکنون گروه‌های هراس‌افکن و پشتیبانان آنان در معرض فشارهای بی‌پیشینه‌‌ جهانی قرار گرفته‌اند.
رییس‌ جمهور غنی می‌گوید نسبت به هر زمان دیگر به صلح نزدیک شده است و برای رسیدن به این هدف، وحدت تمام قشرهای جامعه نیاز است.
او افزود که در برابر پشتیبانان هراس‌افکنان فشارهای بی‌سابقه‌ و هم‌گرایی بین‌المللی به میان آمده است.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌ جمهور با اشاره به نیرومندشدن نیروهای امنیتی کشور، به دشمنان کشور هشدار داد که هر آن که به فکر تخریب افغانستان باشد، در دره‌ها و کوهای افغانستان دفن خواهد شد.
در کنار این، به باور رییس ‌جمهور او از سیاست‌مداران کشور می‌خواهد که احساسات‌شان را به هدف استقرار صلح در کشور استفاده کنند.
وی، تاکید کرد که نمی‌توان از خارجی‌ها انتظار داشت که نظام افغانستان را بسازند.
آقای غنی همچنین گفت، در صورتی که انتظار داشته باشیم خارجی‌ها برای ما نظام بسازند به پیروزی نخواهیم رسید و به عامل داخلی دولت‌سازی بیشتر تاکید کرد.
آقای غنی در این مراسم از کمک‌های ویژه برای بازماندگان خانواده‌های شهیدان نیروهای امنیتی و دفاعی خبرداده و به نهادهای دولتی دستور داد که در هنگام استخدام کارمندان اداره‌های دولتی، امتیاز ویژه‌ به فرزندان شهیدان در نظر گرفته شود.
او همچنین از آغاز روند توزیع کمک‌های غذایی به خانواده‌ شهیدان خبر داد.
در دو ماه نخست، ده هزار تن ازاین کمک‌ها بهره‌مند خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا