آخرین اخبارافغانستانسیاست

سخنگوی کمیسیون انتخابات:

دستگاهای بایومتریک و فهرست رای دهندگان تا روز جمعه به تمامی ولایات منتقل می‌شود

مسئولان درکمیسیون انتخابات می‌گویند: تا روزجمعه به تمام ولایات کشور دستگاه‌های بایومتریک و فهرست رای دهندگان فرستاده خواهد شد.


مسئولان درکمیسیون انتخابات می‌گویند: تا روزجمعه به تمام ولایات کشور دستگاه‌های بایومتریک و فهرست رای دهندگان فرستاده خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید حفظالله هاشمی سخنگوی کمیسیون انتخابات امروز چهارشنبه (۱۸ میزان) طی نشست خبری درکابل گفت: دستگاه‌های بایومتریک به شمول فهرست رای دهندگان به ولایات فراه، بادغیس، هرات، زابل، کندهار،نیمروز و هلمند فرستاده شده و همزمان به ولسوالی‌های این ولایات نیز انتقال یافته است.
آقای هاشمی گفت: دستگاه‌های بایومتریک وفهرست رای دهندگان امروز به ولایات بدخشان، بغلان، کندز، بامیان، غور، دایکندی و پکتیکا فرستاده می‌شود و تا روز جمعه این روند به طور کلی تمام شده و به تمامی ولایات کشور دستگاه‌ها فرستاده خواهد شد.
وی درباره اخذ کارت نظارت ناظرین گفت: تا روز دوشنبه هفته آینده ناظرین وقت دارند که از کمیسیون انتخابات کارت نظارت از پروسه انتخابات را اخذ کنند.
وی علاوه کرد، تا هنوز ۵۳ نهاد به شمول احزاب سیاسی از کمیسیون انتخابات کارت نظارت از پروسه انتخابات را اخذ کرده است.
آقای هاشمی تصریح کرد، ۲هزار و ۱۰۰ نفر از احزاب سیاسی، ۳۷ هزار و ۷ نفر از نامزدان، ۳۳۰ تن از رسانه‌ها، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر ازاعضای جامعه مدنی و نهادهای ناظرانتخاباتی و ۹ نفر از ناظرین بین‌المللی از کمیسیون مستقل انتخابات کارت نظارت گرفته است.
وی تاکید کرد که آخرین مهلت این روند تا روز دوشنبه هفته آینده می‌باشد و متقاضیان می‌توانند با تکمیل اسناد شان دراین مدت زمان ازکمیسیون انتخابات کارت نظارت دریافت نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا