آخرین اخبارافغانستانسیاست

دوستم: اشرف غنی استعفا دهد/ ایتلاف نجات از هم نخواهد پاشید

بر بنیاد گزارش‌های منتشره، جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و عضو برجسته ایتلاف ملی برای نجات افغانستان در دیدار با هیئت اعزامی غنی- عبدالله صریحاً گفته است که طلسم داکتر غنی شکسته شده و باید استعفا دهد.
گفته شده که جنرال دوستم در این دیدار همچنان خواستار برگزاری «لویه‌جرگه» شده و افزوده است که تلاش‌های تیم ارگ نمی‌تواند انحلال ایتلاف ملی برای نجات افغانستان را در پی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و عضو برجسته ایتلاف ملی برای نجات افغانستان در دیدار با هیئت اعزامی ارگ و سپیدار به طور آشکار گفته است که غنی باید کنار برود و «لویه‌جرگه» فراخوانده شود.
جنرال دوستم گفته است:« ما درسرکوب تروریزم تعهد میهنی داریم و دنبال گرفتن امتیاز دولتی نیستیم.»
وی همچنان نسبت به سیاست‌های غنی در برابر رهبران سیاسی افزوده است: ترفند غنی نمی‌تواند باعث انحلال شورای نجات شود وموصوف باید از یکه‌تازی و نظام تک‌قومی انصراف دهد.
آنچه اما، از گفته‌های جنرال دوستم بر می‌آید خونسردی و تعهد آهنین او و هم‌پیمانانش در برابر سیاست‌های ارگ است و به نظر می‌رسد که بر عکس ایتلاف‌های پیشین، «ایتلاف ملی برای نجات افغانستان» از هم نخواهد پاشید.
در آستانه تنش میان بلخ و کابل و همچنان آغاز مذاکرات میان جمعیت اسلامی و ارگ، حکومت در تلاش بوده تا محور ایتلاف ملی برای نجات افغانستان را از هم بپاشد و موازنه سیاسی را به نفع خود بر قرار کند، ولی موضع‌گیری آشکار جنرال دوستم نشان‌دهنده آن است که تیم حاکم در این مسئله ناکام بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا