آخرین اخباراسلایدشوجهان

دولت امریکا تعطیل شد

در پی عدم تصویب لایحه بودجه امریکا در مجلس سنا در اولین سالگرد ریاست جمهوری ترامپ روند تعطیلی نهادهای دولت فدرال رسما آغاز شد.
طرح بودجه موقت امریکا به منظور تضمین ادامه فعالیت نهادهای دولت فدرال این کشور در مجلس سنا حدنصاب آرا را کسب نکرد و در اولین سالگرد ریاست جمهوری دونالد ترامپ روند تعطیلی فعالیت‌ نهادهای دولت فدارال امریکا رسما آغاز شد.
به نقل از آناتولی، فعالیت‌های بسیاری از نهادهای دولت فدرال در بحران عدم تصویب لایحه بودجه در امریکا از تاریخ ۲۰ جنوری ۲۰۱۸ به صورت موقت به حالت تعلیق در می‌آید که این باعث مرخصی اجباری یا کارکردن بدون حقوق بسیاری از کارمندان خواهد شد.
علی‌رغم این‌که طرح مذکور روز گذشته در مجلس نمایندگان تصویب شده بود در مجلس سنا نتوانست حدنصاب ۶۰ رای را کسب کند.
نمایندگان دموکرات‌ امريکا به علت مخالفت با درخواست تصویب مجدد برنامه موسوم به «اقدام معوق برای ورود در دوران کودکی » یا (DACA) به طرح بودجه رای مخالف دادند.
مهلت برنامه مذکور در مارچ ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد و این موجب اخراج حدود ۸۰۰ هزار مهاجر خواهد شد که بخش عظیمی از زندگی خود را در امریکا سپری کرده‌اند.
دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا دو روز پیش در رابطه با این موضوع دموکرات‌ها را به کارشکنی در برابر اقدامات دولت خود متهم کرده و گفت: دموکرات ها می‌خواهند دولت را تعطیل کنند. اگر دولت تعطیل شود، باید به روش دیگری با موضوع بودجه برخورد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا