آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدار معاون سیاسی دبیرکل ملل متحد با محمد محقق/ سیستم کنونی انتخابات فسادزا و ناکارامد است

میروسلاو جینکا معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل متحد شامگاه روز گذشته با حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرایی کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار که در کاخ شورای وزیران برگزار شد، پیرامون اوضاع سیاسی افغانستان و انتخابات آینده بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل متحد گفت که سازمان ملل متحد از برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه به رهبری و مدیریت مردم افغانستان حمایت می‌کند.
آقای میروسلاو جینکا علاوه کرد که تامین امنیت پیش زمینه برای برگزاری انتخابات شفاف است و امیدوار است که مردم افغانستان شاهد برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه باشد.
معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل، وحدت میان مردم افغانستان و رهبران سیاسی را برای آینده افغانستان یک امر ضروری دانسته علاوه کرد که تصمیم گیرنده اصلی در مورد آینده، مردم و رهبران سیاسی افغانستان است.
استاد محقق معاون ریاست اجرایی گفت که در حال حاضر اوضاع امنیتی و سیاسی افغانستان شکننده است و تلاش‌ها برای تعدیل این وضعیت جریان دارد.
استاد محقق گفت که اخیراً ایتلاف ملی بزرگ افغانستان نیز به هدف تامین وحدت ملی و تعدیل اوضاع سیاسی در کشور شکل گرفته و نیز تلاش‌ها برای مهار ناامنی‌ها ادامه دارد.
معاون ریاست اجرایی گفت که در انتخابات‌های گذشته مردم افغانستان به ویژه هزاره‌ها با حضور در پای صندوق‌های رای دهی و حماسه سازی‌ها نشان دادند که حامی دمکراسی‌اند.
محقق علاوه کرد که سی و پنج حزب و جریان سیاسی طرح شان را برای شفاف برگزار شدن انتخابات به جانب ارگ ریاست جمهوری و کمیسیون انتخابات ارائه کرده است.
معاون ریاست اجرایی گفت که خواست اصلی احزاب سیاسی تامين زمينه بایومتریک رای دهى براى راى دهندگان و تغییر سیستم انتخابات از ( اس ان تی وی) به ( ام دی آر) است که با محقق شدن این دو مورد شفافیت در انتخابات تا جایی تامین خواهد شد.
استاد محقق گفت:« در انتخابات‌های گذشته ثابت شد که سیستم کنونی انتخابات در افغانستان فساد زا است و اگر خواست‌های احزاب سیاسی از سوی ارگ نا دیده گرفته شود، انتخابات آینده از سوی احزاب تحریم خواهد شد.»
معاون ریاست اجرایی افزود که مردم افغانستان از تقلب در انتخابات خسته‌اند و تمام اقوام کشور در قالب ایتلاف ملی بزرگ تصمیم گرفته‌اند که جلو تقلب را در انتخابات آینده بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا