آخرین اخبارافغانستانزنانسینما

رویا سادات به جایزه جاگزین «اسکار» دست یافت

رویا سادات، فلم‌ساز افغانستان روز گذشته (جمعه، ۱۱حوت) جایزه جاگزین اسکار را برای فیلم «نامه‌ای به رییس‌جمهور» که نامزد جاگزین اسکار شده، به‌دست آورد.
به گزارش خبرگزاری دید، این جایزه در مراسمی ‌که از سوی وزارت خارجه هالند و شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شده بود، به بانو سادات اهدا شد.
وزارت خارجه هالند در توییترش نگاشته است: « وزارت خارجه هالند افتخار دارد که جایزه جاگزین اسکار را برای فلم عالی بانو رویا، اهدا می‌کند.»
وزارت خارجه هالند می‌گوید که بانو سادات نخستین کارگردان زن در افغانستان، پس‌از دوره طالبان است و توانسته که به بهبود زنده‌گی زنان، کمک کند.
این فلم نود دقیقه‌ای، دوسال برای تمام‌شدنش زمان برده‌است.
این فلم درباره بدرفتاری‌ها با زنان در کشور و همچنین تبعیض و خشونت علیه زنان در افغانستان است.
بانو سادات در باره این فلم گفته است که این فلم چیزهای زیادی برای گفتن دارد. تضادهای اجتماعی، چالش‌ها و تفاوت‌ها در این فیلم از طریق یک زنده‌گی خانواده‌گی به‌تصویر کشیده شده‌است.
او افزود: «این نخستین فلم طولانی است که همه بازیگران آن، از افغانستان استند. تمام فعالیت‌های آن در کشور انجام شده، به‌جز یک یا دو مورد فنی‌که در این‌جا موجود نبود.»
همچنان در این فلم، لینا علم، در نقش مرکزی و عزیز دلدار، نویسنده این فیلم استند که توسط شرکت رویا فلم و کابورا، تهیه شده‌است.

نامه‌ای به رییس جمهور، داستانی است که زنده‌گی دشوار یک بانو را در افغانستان به تصویر کشیده است. این فلم، از سوی خانه رویا فلم و با همکاری کابورا پرودکش تهیه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا