آخرین اخبارجهانسیاست

ساعتی پیش انتخابات پارلمانی عراق آغاز شد

کمیسیون انتخابات عراق اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور ساعت هفت صبح به وقت بغداد آغاز شده و تا ساعت ۷ شام به وقت آن کشور ادامه خواهد داشت.
به نقل از آناتولی، کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد درهای مراکز اخذ رأی انتخابات پارلمانی عراق در بغداد پایتخت و مناطق مختلف از جمله اداره اقلیم کُرد شمال این کشور، به روی رأی دهندگان در ساعت ۰۷:۰۰ باز شده و فرایند رای‌گیری تا ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی ادامه خواهد یافت.
گفته شده، مراکز انتخاباتی که در آن رای‌گیری الکترونیکی نیز صورت می‌گیرد، ۱۱ میلیون برگه انتخابات نیز براساس آمار دولتی توزیع شده است.
گفه می‌شود که این پنجمین انتخابات پارلمانی از زمان سقوط حکومت صدام حسین در سال ۲۰۰۳ و پس از اعلام پیروزی بر داعش در این کشور محسوب می‌شود.
در این انتخابات، ۳۲۰ حزب سیاسی و ایتلاف و فهرست انتخاباتی با یکدیگر رقابت می‌کنند که شامل ۸۸ فهرست انتخاباتی، ۲۰۵ حزب و گروه سیاسی و ۲۷ ایتلاف انتخاباتی است.
دوره نمایندگی پارلمان عراق که ۳۲۸ کرسی دارد، چهار سال است.
گفتنی است، عراق دارای ۲۴ میلیون شهروند واجد شرایط رای دادن است که مرحله نخست این انتخابات، پنجشنبه و جمعه پیش برای شهروندان عراقی در سایر کشورها و نیز نیروهای امنیتی، کارمندان وزارتخانه‌های کشور، دفاع و کمیساریای عالی انتخابات در سراسر عراق برگزار شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا