آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانشگزارش

سینماگران بلخ: دولت‌مردان به سینما علاقه ندارند

 

سينماگران و هنرمندان ولايت بلخ از روز جهانى سينما در شهر مزار شريف مركز اين ولايت تجليل كردند.
این سینماگران می‌گویند که دولت مردان افغانستان به هنر و سینما علاقه ندارند و بودجه مشخصی را در این بخش تخصیص نمی‌دهند.
به گزارش خبرگزارى ديد، محفلى براى تجليل از روز جهانى سينما به همكارى رياست اطلاعات و فرهنگ ولايت بلخ و هنرمندان اين ولايت برگزار شد.
ذبيح الله آريايى آمر فرهنگ و هنر ولايت بلخ مى‌گوید: يازده مؤسسه توليد فيلم در اين ولايت فعاليت مى‌کنند و ما مصمم هستيم تا در حد توان از آن‌ها حمايت كنيم.
كيفيت پايين فيلم‌هاى داخلى از هر دو جنبه تخنيكى و محتوايى از مشكلات اساسى فيلم‌سازان افغانستانى به حساب مى‌آيد. آقاى آريايى در اين مورد مى‌گويد: نبود امكانات كافى تخنيكى و عدم همكارى نويسندگان از دلايل اصلى پايين آمدن كيفيت فيلم‌های داخلى است.
در همین حال، صادق سرمست‌زاده مدير هنرهاى ولايت بلخ نیز می‌گوید: دولت اهميتى براى هنر سينما قایل نيست و فعاليت‌های خود را تنها در كابل متمركز كرده است. در حالى كه بايد به تمام ولايت‌ها توجه كند و براى سينماگران كل كشور بودجه مشخصى را در نظر بگيرد.
كرشمه ژكفر از هنرمندان جوان ولايت بلخ است. او در مورد دشوارى‌های اين رشته به خبرگزارى ديد گفت: در هنر سينما زنان دچار مشكلات زيادى هستند از بى توجهی دولت گرفته تا اذيت و آزار روحى.
خانم ژكفر از دولت مى‌خواهد که براى هنرمندان در رشته سينما توجه بيشتر داشته باشد و با روى دست‌گرفتن برنامه‌های خاص، فرهنگ حضور زنان را در سينما نهادينه كند.
اين محفل با حضور سينماگران، هنرمندان و وكلاى شوراى ولايتى بلخ در تالار «مولانا خسته» شهر مزار شريف برگزار شده بود.
مهدی سرباز – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا