آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

شهردار کابل: طرح بهسازی دشت برچی را تطبیق می‌کنیم

دومین جلسه‌ی مشورتی به منظور بحث بر سر برنامه بهسازی منطقه برچی، روز گذشته(دوشنبه، ۱جوزا) با حضور تعدادی از وزرای کابینه از جمله وزیر شهرسازی و مسکن، شهردار کابل، وکلای شورای ملی، علما و متنفذین، نمایندگان اصناف و وکلای گذر غرب کابل در دفتر سرور دانش، معاون رییس‌جمهور برگزار شد.
به نقل از دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست‌جمهوری، در این جلسه، معاون رییس‌جمهور ضمن سپاس‌گذاری از توجه شهرداری در بخش بهسازی شهر کابل به خصوص ناحیه ۱۳، ارایه خدمات شهری و بهسازی تمام شهر کابل را از مسوولیت‌های اصلی دولت عنوان کرد و افزود که حکومت وحدت ملی و شهرداری کابل مصمم است تا با تمام مشکلات موجود، تسهیلات و اصلاحات لازم شهری را، مخصوصاً در نواحی محروم تطبیق کند.
استاد دانش ساحه برچی را از لحاظ ارایه خدمات و تسهیلات شهری محروم خوانده و از توجه و تاکید رییس‌جمهور بر تسریع روند برنامه بهسازی نواحی سه‌گانه غرب کابل و حل مشکلات این نواحی ابراز قدردانی کرد.
معاون رییس‌جمهور گفت که برای ایجاد سهولت در روند بهسازی، برخی موانع و کاستی‌هایی که به لحاظ تقنینی وجود داشت با توشیح قانون استملاک و قانون تنظیم امور زمین‌داری برطرف شده است که با نهایی‌شدن قانون شهرداری و شهرسازی، این کاستی‌ها به کلی برطرف خواهد شد.
در همین حال، عبدالله حبیب‌زی، شهردار کابل ضمن قدردانی از همکاری مردم و توجه معاون رییس‌جمهور در مساله بهسازی و ارایه خدمات به شهروندان کابل مخصوصاً در ساحه برچی، از کارکرد آن اداره به خصوص تدابیر عملی در مورد طرح بهسازی برچی گزارش داد.
شهردار کابل در مورد پیشرفت کار طرح بهسازی منطقه برچی و اقدامات عملی در این زمینه گزارش داد.
وی گفت که در مدت سه ماه گذشته مطالعات تکمیلی شهرداری برای بهسازی منطقه برچی تکمیل شده که برمبنای همین مطالعات تخنیکی پلان بهسازی دشت برچی تهیه و تنظیم شده است.
شهرداری کابل، مساله احصاییه نفوس، پروسه استملاک زمین، وجود ساحات خودسر و غیرپلانی، کمبود زیربنای ترانسپورتی و ازدحام ترافیک، عدم دسترسی به خدمات بهداشتی و نظافت شهری، محدویت‌های مصئونیت از حوادثی مانند آتش‌سوزی و سیلاب را از جمله مشکلات اولیه و اساسی دشت برچی عنوان کرد.
آقای حبیب‌زی تاکید کرد که آن اداره مصمم است که براساس پلان تهیه شده تا سال ۲۰۱۹ طرح بهسازی دشت برچی را تطبیق کند.
وی گفت که برای برنامه‌های سال جاری از لحاظ بودجه هیچ مشکلی وجود ندارد و حدوداً هفتاد درصد بودجه برنامه‌های سال آینده نیز موجود است که متباقی از طریق تعامل با وزارت مالیه تامین خواهد شد.
به گفته شهردار کابل، ریفورم و تقویت ناحیه ۱۳، تکمیل سرک کمپنی از “دیوان‌بیگی” تا سرک اصلی دشت برچی، مدیریت پروسه جمع‌آوری زباله‌ها، بهسازی گذر “جبارخان” و “گذر پل‌خشک”، تهیه پلان‌های زونی، پروسه آدرس‌دهی، آغاز سروی و طراحی فضاهای سبز از جمله پروژه‌هایی است که در سال جاری اجرا می‌شود. وی گفت که کار برخی از این پروژه‌ها هم‌اکنون آغاز شده است.
در این جلسه همچنین وزیر فواید عامه و وزیر شهرسازی نیز برای همکاری در تسریع روند پلان‌های شهرداری در دشت برچی وعده همکاری کرده و وزیر فواید عامه از پیشرفت امور مربوط به تطبیق سرک حلقوی نیز معلومات داد.
دشت برچی واقع در غرب کابل است که نزدیک به یک میلیون نفوس را در خود جای داده است. عدم دسترسی مردم به خدمات شهری، وجود ترافیک سنگین و نبود سرک‌های معیاری از عمده‌ترین مشکلات باشندگان این بخش از شهر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا