آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای ولایتی سرپل: در دل آتش‌بس ۱۰۰ نفر در سرپل کشته شده‌ است

ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل می‌گوید با آغاز آتش‌بس اعلام شده از سوی حکومت مرکزی، حملات تهاجمی طالبان در بخش‌هایی از این ولایت افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری دید، گروه طالبان از دو روز بدین‌سو حملات گسترده و پی‌همی را در نقاط مختلف ولایت سرپل از جمله بالای پوسته‌های امنیتی در منطقه کمربندی، آدرنگ بلغمی، شاهراه مسیر نمبر یک و خط‌های کمربندی ولسوالی صیاد ولایت سرپل انجام داده‌اند.
محمد نور رحمانی رییس شورای ولایتی سرپل در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، می‌گوید: در جریان آتش‌بس یک‌جانبه دولت مرکزی با گروه طالبان، تا کنون ۱۰۰ نفر در این ولایت کشته شده‌ است که بیشتر آن‌ها را نیروهای پولیس ملی، نظم عامه و پولیس محلی تشکیل می‌دهند.
آقای رحمانی هم‌چنان افزود، دولت در این روی‌کرد خود تمام جوانب را در نظر نگرفته و این آتش‌بس خسارات زیادی را به نیروهای دولتی وارد کرده است و ای کاش در این تصمیم مردم نیز شریک می‌بودند.
از سویی هم، ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل با انتقاد از این رویکرد دولت گفته است که با آغاز آتش‌بس اعلام شده از سوی حکومت مرکزی، حملات تهاجمی طالبان در بخش‌هایی از این ولایت افزایش یافته است.
به گفته آقای امانی، در درگیری‌های شب گذشته در منطقه آدرنگ بلغمی این ولایت ۴ سرباز ارتش کشته و سه سرباز دیگر زخمی شده‌اند.
وی هم‌چنان در مورد تلفات طالبان در این تهاجم گروهی گفته است که ۷ جنگجوی طالب کشته و ۹ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.
به دستور اشرف غنی رییس جمهور، از ۲۷ رمضان الی ۵ عید فطر آتش‌بس یک‌جانبه با طالبان برقرار و به نیروهای دولتی دستور داده شده که حملات تهاجمی‌شان را متوقف کنند.
دستوری که بسیاری از کارشناسان مسائل نظامی آن را یک اشتباه خوانده و گفته‌اند که این موضوع باعث افزایش حملات تهاجمی طالبان شده و روحیه نیروهای نظامی را ضعیف کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا