آخرین اخبارجهانسیاست

شکرآبی در روابط ریاض- واشنگتن؛ درخواست ۴ میلیارد دالری امریکا پذیرفته نشد

گزارش‌ها حاکی از آن است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درخواست ۴ میلیارد دالری ترامپ را رد کرده و گفته است که عربستان برای تامنیت امنیت خود به کسی پول نمی‌دهد.


گزارش‌ها حاکی از آن است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درخواست ۴ میلیارد دالری ترامپ را رد کرده و گفته است که عربستان برای تامنیت امنیت خود به کسی پول نمی‌دهد.
به نقل از به بلومبرگ، ولیعهد سعودی گفته است، « ما با پول ما از امریکا تسلیحات خریدیم و تمام این تسلیحات به ما رایگان داده نشده است، ولی ما در برابر امنیت خودهیچ پولی پرداخت نخواهیم کرد.»
وی در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر این که حکومت عربستان بدون حمایت امریکا دو هفته هم باقی نمی ماند گفت:«عاشق کار با ترامپ هسیم.»
به گفته بن سلمان، دو سال پیش عربستان سعودی سیاست خرید سلاح از کشورهای دیگر را آغاز کرد، اما با ورود ترامپ، این کشور تصمیم گرفت تا ارتش را با سلاح‌های امریکایی برای ده سال دیگر تجهیز کند، که ۶۰ در صد ازاین سلاح‌ها ساخت ایالات متحده بوده و ۴۰ در صد دیگر با استفاده از تکنالوژی امریکایی در خود عربستان ساخته می‌شد و عربستان سعودی ۴۰۰ میلیارد دالر را برای این امر اختصاص داد.
بن سلمان در ادمه افزود: این توافقات شامل تولید بخشی از سلاح در عربستان سعودی بود و بدین ترتیب شغل‌های اضافی برای شهروندان هردو کشور آماده می‌شد. این یک تجارت خوب و سود عالی برای هر دو کشوراست که به رشد اقتصادی و تقویت امنیت کشورها کمک می‌کند.
روزنامه امریکایی واشنگتن‌ُپست سپس نوشت که دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی با وی تماس گرفته و از وی خواسته تا در یک حمله نظامی کاملاً محرمانه به ریاض کمک کند.
بر بنیاد گزارش، رییس جمهور ترامپ در جواب این درخواست پادشاه عربستان سعودی ۴ میلیارد دالر پول خواسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا