آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

صیاد: دولت از مداخله در پروسه انتخابات خودداری کند

عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات هم‌زمان با آغاز روند ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمانی و شورای‌های ولسوالی‌ها گفته است که دولت از مداخله در امور کمیسیون مستقل انتخابات خود داری کند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات کشور هم‌زمان با آغاز روند ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمانی و شورای‌های ولسوالی‌ها گفته که دولت ضمن این که از مداخله در کارهای کمیسیون خود داری کند باید برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه با کمیسیون همکاری کند.
صیاد تصریح کرد که تاکنون بیش از ۳ میلیون رای‌دهنده ثبت نام کرده است و مراجعه کننده‌ها در مراکز ثبت نام رای دهندگان در حال افزایش است و به همین دلیل به هر اندازه مردم برای رای دادن ثبت نام کنند به همان اندازه انتخابات مشروعیت پیدا می‌کند.
رییس کمیسیون گفته است که از مردم می‌خواهم در روند ثبت نام رای دهندگان اشتراک کرده در تعیین سرنوشت کشورشان سهم بگیرند و ما متعهد هستیم که با استقلال از آرای مردم محافظت کنیم.
صیاد همچنان افزود که دشمنان انتخابات در پی توطئه هستند تا جلو برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه را بگیرند اما ما خواسته‌های غیر قانونی را نمی‌پذیریم و از مردم می‌خواهیم تا برای ایجاد نظم و مقابله با توطیه و جلوگیری از تقلب با کمیسیون انتخابات افغانستان همکاری کنند.
رییس کمیسیون انتخابات از مردم خواست که در صورتی که تقلب در روند انتخابات دیدند با آن‌ها در میان بگذارند.
این در حالی است که همواره خبرهایی از شفاف نبودن روند انتخابات و تقلب گسترده در این روند به نشر می‌رسد و رییس جمهور به مداخله در کارهای کمیسیون متهم شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا