آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستان

ضمیر کابلوف دلیل افزایش داعش در شمال کشور را فاش کرد

نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در افغانستان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی (۲۴ روسیه) از افزایش شمار تروریست‌های داعش در کشور و انتقال آن به شمال ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در افغانستان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی«۲۴ روسیه» از افزایش شمار تروریست‌های داعش در کشور و انتقال آن به شمال ابراز نگرانی کرده است.
ضمیر کابلوف در این گفت‌وگو اظهار داشته که تروریست‌های داعش برای جنگ با نظامیان امریکایی و ناتو در افغانستان حضور ندارند بلکه هدف آن‌ها رسیدن به آسیای مرکزی است.
وی افزوده است: «در سه سال گذشته با دقت بسیار فعالیت داعش در افغانستان را بررسی کرده‌ایم و اعضای این گروه تروریستی در این کشور در حال افزایش است.»
نماینده ویژه روسیه در افغانستان گفته است، نیروهای خارجی و دولت افغانستان برای شناسایی اعضای ذخیره و غیرفعال این گروه تروریستی اقدامی انجام نمی‌دهند.
کابلوف همچنان تصریح کرده است: اعضای داعش برای جنگ علیه امریکا و دیگر نظامیان خارجی به افغانستان نمی‌آیند، بلکه به این کشور آمده‌اند تا پایگاهی را برای گسترش به سمت شمال و آسیای مرکزی ایجاد کنند.
این در حالی است که «بورتینکوف» رییس سرویس امنیت روسیه نیز چندی پیش هشدار داده بود که تروریست‌های داعشی پس از شکست در عراق و سوریه اکنون به صورت گروه‌بندی شده در حال اعزام به افغانستان هستند تا از آنجا به کشورهای آسیای مرکزی نفوذ کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا