آخرین اخباراقتصاد و توسعهجهانسیاست

عربستان و افغانستان بر گسترش روابط اقتصادی تاکید کردند

اولین نشست کمیسیون همکاری مشترک اقتصادی و بازرگانی میان افغانستان و عربستان در ریاض پایتخت سعودی با اشتراک هیئت بلندپایه افغانستان و آن کشور برگزار شد.


اولین نشست کمیسیون همکاری مشترک اقتصادی و بازرگانی میان افغانستان و عربستان در ریاض پایتخت سعودی با اشتراک هیئت بلندپایه افغانستان و آن کشور برگزار شد.
اولین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و بازرگانی افغانستان و عربستان سعودی به ریاست داکتر محمد همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه و «داکتر مجید بن عبدالله الغاصب» وزیر تجارت و سرمایه گذاری عربستان در شهر ریاض پایتخت این کشور برگزار شد.
در اجلاس در رابطه به همکاری های دو جانبه، تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور، جلب سرمایه گذاری، انرژی، تطبیق پروژه‌های انکشافی، همکاری‌های تخنیکی، ترانسپورتی، حکومتداری خوب، استخراج معادن، تجارت و ترانزیت، همکاری‌های منطقه‌ای و دیگر مسایل ذیعلاقه بحث همه جانبه نمودند.
داکتر محمد همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه ضمن تشکر از کمک‌های عربستان سعودی، اجلاس همکاری‌های مشترک را مهم خوانده گفت:« این اجلاس باعث توسعۀ همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور می‌گردد و جانب افغانستان آماده است که توافقنامۀ تجارتی را جهت ارتقاء و حمایت دوجانبه از سرمایه گذاری امضاء نماید.»
وی افزود که ایجاد کمیسیون متذکره میان دو کشور فصل جدید همکاری‌های استراتژیک و اقتصادی را باز نموده و روابط اقتصادی و تجارتی دو کشور را مستحکم تر می‌سازد.
قابل تذکر است که سرپرست وزارت مالیه کشور طی سفر رسمی به عربستان سعودی به منظور تقویت هرچه بیشتر روابط تجارتی و اقتصادی میان دو کشور با برخی مقامات عالیرتبه و سکتور خصوصی این کشور ملاقات خواهد نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا