آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عملیات علیه داعش در افغانستان افزایش می‌یابد

جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید که عملیات نیروهای امریکایی علیه تروریستان داعشی در افغانستان افزایش خواهد یافت.
جنرال نیکلسون که در حاشیه نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل با جمعی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، بیان داشت که در هنگام آتش‌بس اعلام شده از سوی دولت افغانستان، عملیات علیه داعش در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان تشدید خواهد شد.
محمد اشرف غنی روز پنجشنبه (۱۷ جوزا) اعلام کرد که در حمایت از فتوای عالمان دین، پیشنهاد آن‌ها را برای آتش‌بس با طالبان تا روز پنجم عید فطر می‌پذیرد.
آقای غنی در یک پیام ویدئویی به نیروهای امنیتی دستور داد در این مدت حملات تهاجمی‌ به «طالبان مسلح» را متوقف کنند.
آقای غنی گفت این آتش‌بس فقط شامل طالبان می‌شود و عملیات نظامی علیه داعش، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی بین‌المللی ادامه خواهد داشت.
روز دوشنبه هفته گذشته (۱۴ جوزا)، صدها عالم دین از سراسر افغانستان در کابل جمع شده و فتوایی مبنی بر ناروا بودن جنگ در این کشور صادر کردند. آن‌ها خواهان آتش‌بس هر چه سریعتر از هر دو طرف شدند.
جنرال نیکلسون این آتش‌بس را «گامی مهم» برای امنیت افغانستان خواند و افزود:«آتش‌بس می‌تواند منابع را برای علمیات علیه داعش آزاد کند، اما بعضی از آن‌ها برای نظارت بر طالبان و حفاظت از نیروها باقی خواهند ماند.»
ولایت ننگرهار که هم‌مرز پاکستان است، از مراکز اصلی داعش در این کشور به حساب می‌آید. گروه طالبان نیز در این ولایت فعال است. در گذشته گزارش‌هایی درباره درگیری میان این دو گروه منتشر شده بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا