آخرین اخبارافغانستانسیاست

غنی از نتایج برنامه‌ «سی‌بی‌آر» ناراض است

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور با ابراز نارضایتی از فعالیت کارمندانی که شامل برنامه «سی بی آر» هستند، می‌گوید در صورتی که فعالیت آنان موثر نباشد امتیازات شان قطع خواهد شد.
به نقل از ارگ، آقای غنی که در مراسم گرامی‌داشت از « هفته صنایع و سرمایه‌گذاری» سخنرانی می‌کرد، از کارمندان برنامه‌ سی‌بی‌آر انتقاد کرد و هشدار داد، در صورتی که تا شش ماه آینده فعالیت این کارمندان نتیجه ندهد، معاشات‌شان قطع خواهد شد.
رییس جمهور گفت:« اگر آنان مشکلات را حل نکرده باشند، چرا معاش ده چند و بیست چند دیگران داشته باشند.»
وزارت مالیه و کمسیون اصلاحات اداری و خدمـات ملکـی از سال ۲۰۱۲ به قصد ارتقای ظرفیت کارمندان دولت برای ارایه‌ خدمات معیاری برای مردم، برنامه‌ای با نام «ارتقای ظرفیت برای نتایج» یــا «ســی‌بــی‌آر» راه‎اندازی کرده‌اند.
«ارتقای ظرفیت وزارت‎خانه‎ها و ادارات دولتی و همکاری با آن‎ها در عرصه‌ راه‎اندازی برنامه‌های ارتقای ظرفیت مبتنی بر نتایج جهت انجام اجراات موثر و ارایه‌ خدمات ارزنده به مردم» از اهداف اساسی این برنامه خوانده می‎شود.
اما پس از گذشت شش سال از اجرای این برنامه، به نظر می‌رسد که رییس جمهور از نتایج این پروژه و میزان موثریت آن رضایت چندانی ندارد. به همین دلیل رییس جمهور از موثریت این پروژه انتقاد کرد و گفت که هنوز هم ظرفیت پیشبرد کار در ادارت دولتی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا