آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

غنی در تلاش اغوای جنرال رازق از طریق کرزی

منابع نزدیک به حامد کرزی رییس ‏جمهور پیشین کشور می‏‌گویند، رییس جمهور غنی صحبتی با کرزی داشته و از وی خواسته است که جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس قندهار را از کنار عطا محمد نور که سرسخت ترین منتقد حکومت موجود است، دور کند.
این منبع که نمی‏‌خواهد نامی از وی برده شود، به خبرگزاری دید می‏‌گوید که کرزی در برابر این خواست اشرف غنی پاسخ منفی داده و گفته است که جنرال عبدالرازق صلاحیت دارد که در جهت‌گیری‏‌های سیاسی‏اش چطور عمل کند.
این خواست غنی از کرزی در حالی صورت می‏‌گیرد که در حال حاضر، بزرگان قندهار در خصوص تقابل ارگ و بلخ از موقف آقای نور اعلام حمایت کرده‌اند.
همین اکنون در کنار جنرال عبدالرازق، همایون همایون معاون اول مجلس، لالی حمیدزی وعبدالرحیم ایوبی نماینده‏گان مردم قندهار در پارلمان نیز، حمایت شان را استاد عطا اعلام کرده‏‌اند.
با این همه، برخی از تحلیل‌گران کشور در خصوص تنش ریاست‏ جمهوری و بلخ تاکید می‏‌کنند که حمایت بزرگان قندهار و ولایات مشرقی از والی با اقتدار بلخ، برگ برنده او در برابر غنی است.
قابل ذکر است که جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس ولایت قندهار از قدرتمند‌ترین چهره‏‌های سیاسی و نظامی در حوزه جنوب غرب است که در موضع‌گیری‌هایش، عطا محمد نور را « رفیق » خوانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا