آخرین اخبارزنانمنطقه

مسئول جدید رسانه‌های همگانی تاجیکستان انتخاب شد

«شهلا اکابروا» مدیر سازمان اجتماعی «خامه»، در نشست اخیر شورای رسانه‌های همگانی تاجیکستان از میان پنج نامزد به عنوان رییس جدید این شورا انتخاب شد.
وی، جای‏گزین «خورشید عطاالله» می‌شود که در دو سال اخیر رهبری این سازمان را بر عهده داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، «شهلا اکابروا» خود را طرفدار آزادی هرچه بیشتر رسانه‌ها دانسته و گفته است ثابت شده که هر یک پله نزول میزان آزادی بیان معادل پنج درصد بالا رفتن فساد است.
او با ابراز نگرانی از فاصله داشتن روزنامه‌نگاری تاجیکستانی با استندردهای ژورنالیزم جهانی، افزود: « امروز برای روزنامه‌نگاری تاجیک فرصت‌های خوبی برای جولان‌دادن وجود دارد که باید از آن در راه رشد آزادی بیان و سازندگی و نه تخریب و بدنام کردن کسی استفاده شود.»
شورای رسانه‌های همگانی تاجیکستان سال ۲۰۰۹ میلادی تشکیل شده و یک سازمان مستقل است که علاوه بر حمایت از حقوق خبرنگاران، محتوای نشریه‌ها را به لحاظ معیارهای اخلاق روزنامه‎نگاری رصد می‌کند.
در گذشته، روزنامه‌نگاران و محققان سرشناس تاجیکستانی همچون «زینت‌الله اسماعیل»، «قیرانشاه شریف‎زاده» و «نور‌الدین قرشی‎بایف»، رهبری و مدیریت این سازمان را برعهده داشته‌اند.
گفتنی است که هم‌اکنون در تاجیکستان ۳۷۶ روزنامه، ۳۱۹ مجله، ده‌ها شبکه رادیو تلویزیونی و ۱۰ خبرگزاری فعالیت می‌کنند.
بیشتر این نشریه‌ها و رسانه‌ها خصوصی هستند، اما ۱۰ شبکه تلویزیونی، هفت شبکه رادیویی، ۱۱۰ نشریه و یک خبرگزاری (خاور) بودجه دولتی دارند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا