آخرین اخبارافغانستانسیاست

داکتر عبدالله:

مشکل ارگ و بلخ به زودی حل می‌شود/ طالبان طرح صلح را جدی بگیرند

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در آخرین نشست شورای وزیران در سال جاری گفت: سالی که گذشت سال پرفرازو نشیب برای مردم و دولت افغانستان بود و در این سال تحولات سیاسی و امنیتی زیادی در افغانستان به میان آمد.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز دوشنبه (۲۱حوت) در آخرین نشست شورای وزیران در سال جاری خورشیدی همچنان با اشاره به تحولات سیاسی زیادی که در سال ۹۶ خورشیدی در کشور رخ داد، افزود: در سالی‌که گذشت تحولات سیاسی زیادی در افغانستان رخ داد که از آن جمله می‌توان تنش‌ها میان والی بلخ و و حکومت را نام برد.
وی با ابراز امیدواری افزود: تنش‌ها میان ارگ و بلخ به زودی حل خواهد شد، ما از این مذاکرات امیدواریم و خواستار تامین امنیت و ثبات سیاسی در کشور هستیم.
آقای عبدالله، صلح را از مهم‌ترین خواست‌های مردم افغانستان عنوان کرده و از طالبان خواست تا صلح حکومت وحدت ملی را جدی بگیرند.
او هم‌چنان می‌گوید، کسانی که با مردم افغانستان در جنگ هستند، در صفحه تاریک تاریخ قرار دارند.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در حالی دوباره از طالبان خواست که به پروسه صلح بپیوندند که این گروه، صبح امروز در یک حمله گروهی ولسوالی انار دره ولایت فراه را سقوط دادند.
آقای عبدالله در حالی سال جاری خورشیدی را سال دشوار عنوان کرد که در شش ماه اخیر وضعیت سیاسی و امنیتی در کشور به شدت رو به وخامت گراییده و نگرانی‌ها از ناامنی‌های بیشتر در سال جدید روبه افزایش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا