آخرین اخبارافغانستانسیاست

پمپئو به طالبان:

منتظر بیرون شدن امریکا از افغانستان نباشید!

مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا، در نخستین سفرش به کابل ضمن اعلام حمایت واشنگتن از روند صلح به رهبری افغانستان گفت که در گفت‌وگوهای احتمالی این روند، شرکت خواهد کرد.



مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا، در نخستین سفرش به کابل ضمن اعلام حمایت واشنگتن از روند صلح به رهبری افغانستان گفت که در گفت‌وگوهای احتمالی این روند، شرکت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، دیروز دوشبنه (۱۸ سرطان) در یک سفر غیرمنتظره وارد کابل شد و با رییس ‌جمهور غنی در یک نشست خبری حضور یافت.
این نخستین سفر آقای پمپئو پس از انتخابش به عنوان وزیر خارجه امریکا به افغانستان است.
این مقام امریکایی در نشست خبری مشترک با رییس ‌جمهور غنی که در ارگ برگزار شد، از آن چه پیامدهای مثبت اعلام راهبرد امریکا در افغانستان و جنوب آسیا گفته می‌شود نیز سخن زد.
او گفت:« راهبرد جنوب آسیا به مردم افغانستان و نیروهای امنیتی آن، این پیام را رساند که ما در کنار شان می‌مانیم. همچنان این راهبرد این پیام را به طالبان می‌رساند که آنان نباید منتظر بیرون شدن ما باشند. ما نتایج «این راهبرد» را در طالبان می‌بینیم؛ هم در میدان جنگ و هم در روند صلح. در میدان جنگ آنان دیگر آن تحرک گذشته را ندارند.»
در همین حال، رییس‌ جمهور غنی نیز از آن‌چه‌ که اقدامات شجاعانه در بر قراری صلح می‌گوید سخن زد.
غنی، نقش کشورهای اسلامی را در برقراری ثبات در افغانستان مهم می‌داند و نقش کشورهای همسایه را نیز در این روند، ارزنده و مهم می‌شمارد:« یک اجماع منطقه‌‌ای در حال شکل‌گیری است. همچنین ما از پا درمیانی رهبران اسلام استقبال می‌کنیم. دیدگاه‌های امامان مکه مکرمه و مدینه منوره یک اقدام بسیار قوی در این باره است.»
گفتنی است که مایک پمپئو به برگزاری یک انتخابات شفاف در افغانستان نیز تاکید کرده و گفته است که ایالات متحده از آن حمایت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا