آخرین اخبارفناوری و اطلاعات

ناسا: در سال جاری میلادی خورشید را «لمس» می‌کنیم

سازمان هوا-فضای ایالات متحده امریکا (ناسا) قصد دارد که در سال جدید میلادی خورشید را «لمس» کند.
این سازمان تصمیم دارد که یک سلسله از ماموریت‌ها را به شمول «لمس کردن» خورشید در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی کند.
بر بنیاد خبرنامه‌‌ ناسا، این سازمان برنامه دارد که کاوش‌گر «پارکر سولر» را به هدف اکتشاف فضای بیرونی آفتاب، در سال جاری میلادی به فضا پرتاب کند.
به نقل از ناسا، خبرنامه افزوده است که در جریان این ماموریت، کاوش‌گر یادشده از قوه‌ جاذبه‌ سیاره‌ ناهید(زهره) استفاده کرده و در جریان هفت سال به تدریج و با پرواز‌های کم ارتفاع خود را به مدار خورشید نزدیک خواهد کرد.
قرار است که این سفینه در قدم نخست تا فاصله‌ ۶.۲ میلیون کیلومتری که کاملاٌ روی سطح عطارد است برسد و سپس تا اندازه‌ای‌ خودش را به خورشید نزدیک کند که هنوز سفینه‌ نرفته است.
خبرنامه افزوده است که کاوش‌گر «پارکر سولر» در یک ساحه بسیار خطرناک و نهایت گرم بررسی‌های علمی‌اش را انجام خواهد داد.
هدف اصلی این تحقیق علمی، دریافت مقدار انرژی و گرمایی است که از سطح خورشید پخش می‌شود و این‌که چه چیزی سبب تسریع باد خورشیدی (طوفانی که ذره‌های انرژی‌دار را به تمام سطوح در فضا پخش می‌کند)، می‌شود.
در سال جاری میلادی، ناسا همچنین قصد دارد که برنامه‌ روبوتیک خود را در بهرام (مریخ) افزایش بدهد و توسط روبات موسوم به «انساید» سطح داخلی سیاره‌ سرخ را بررسی کند.
اخیراٌ سازمان فضایی امریکا با همکاری شرکت گوگل، از کشف هشتمین سیاره‌ یک «سامانه خورشیدی» که از زمین بسیار دور است، خبر داد. این سامانه حدود ۲۵۴۵ سال نوری از خانه ما فاصله دارد و سیاره‌ کشف شده به دور خورشید این سامانه که «کپلر – ۹۰» نام دارد، می‌چرخد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا