آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

فیفا:

نصب استیکر درکاپی تذکره، شفافیت انتخابات را زیر سوال می‌برد

مسئولان فیفا یا موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان با نشراعلامیه‌ای می‌گویند: نصب استیکرها در کاپی تذکره‌ها به علت عدم آمادگی کافی در قسمت ثبت نام مکرر اشخاص و متاثر شدن شفافیت انتخابات نگران کننده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه فیفا آمده است، نظر به تصمیم اخیر کمیسیون و حکومت افغانستان که استیکرها در پشت تذکره نصب گردد، یک سلسله نگرانی‌ها را در جامعه بالا برده است.
مسئولان فیفا می‌گویند: تا زمانی‌که کمیسیون درمشارکت با اداره ثبت احوال نفوس، بانک معلوماتی و یونت معلوماتی در سطح هر ولایت ایجاد نکند، روند شفافیت انتخابات آسیب‌پذیر می‌باشد.
فیفا باور دارد که ایجاد یونت معلومات ولایتی درتسریع روند و تفتیش مفید بوده، درعین حال فرصت نظارت را برای نهادها و احزاب سیاسی نیز مساعد می‌سازد.
مسئولان فیفا از حکومت و جامعه جهانی می‌خواهد روی پلان جامع امنیتی انتخابات کار کنند تا با آغاز همزمان پروسه ثبت نام رای دهندگان در مرکز ولایات و ولسوالی‌ها از همه‌شمول بودن روند اطمنیان حاصل گردد.
فیفا از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد می‌خواهد به انکشاف سریع ظرفیت‌های تخنیکی و قابلیت‌های ممکنه که بتواند کمیسیون انتخابات را در بالا بردن میزان اعتبار و مشروعیت انتخابات کمک کند، اقدام نماید.
بربنیاد آمار کمیسیون مستقل انتخابات، از آغاز روند ثبت نام تاکنون بیش از یک‌ونیم میلیون تن ثبت نام کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا