آخرین اخبارجهانمنطقه

نیکی هیلی: یا با ما علیه ایران همگام شوید یا از «برجام» خارج می‌شویم

سفیر امریکا در سازمان ملل گفته است، یا از همکاری بین‌المللی برای سخت‌گیری علیه ایران در تمام آن حوزه‌ها برخوردار خواهند شد و یا از توافق برجام خارج می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری دید، نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل گفته است که، امریکا توافق هسته‌ای با ایران را به دقت بررسی کرده و از نگاه سازمان ملل و کشورهایی که برجام را امضا کرده‌اند، این توافق بزرگ‌تر از آن شده است که شکست بخورد.
نیکی هیلی ایران را به تخلفات خارج از چارچوب برجام متهم کرده و گفته است که همه کشورها در برابر این تخلفات احتیاط پیشه کرده‌اند تا مبادا توافق با ایران شکست بخورد.
سفیر امریکا در سازمان ملل همچنان ایران را متهم به زیر پا نهادن تمام هنجارهای بین‌المللی کرده و گفته است:«ایران امروز در زمینه توسعه موشک‌های بالستیک، حمایت از تروریزم، تحریم‌های تسلیحاتی، حقوق بشر و بقیه موارد را زیر پا می‌گذارد.»
نیکی هیلی افزوده است که برخی از کشورها به‌خاطر هراسی که از شکست توافق هسته‌ای دارند کارهای ایران را نادیده می‌گیرند و روسیه از ایران در برابر بازرسی‌های شدیدتر هسته‌ای محافظت می‌کند، ولی این رفتار قابل قبول ایالات متحده نیست.
سفیر امریکا در سازمان ملل با هشدار جدی گفته است:«در ۱۰۰ روز آینده، ما یا از همکاری بین‌المللی برای سخت‌گیری علیه ایران در تمام آن حوزه‌ها برخوردار خواهیم شد و یا از توافق خارج می‌شویم.»
این درحالی است که هماره ایران و امریکا همدیگر را متهم به حمایت از تروریزم و تخلف از توافق برجام کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا