آخرین اخباراجتماعافغانستان

هرات؛ با احتکارکنندگان در رمضان برخورد جدی می‌شود!

تا چند روزی دیگر رمضان از راه می‌رسد با این وجود، مسئولان محلی ولایت هرات هشدار دادند با افرادی که در این ماه اقدام به احتکار و گران‌فروشی می‌کنند برخورد جدی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، همزمان با برگزاری جلسه مشترک مسئولان محلی و اتحادیه‌های صنفی، اتاق تجارت، اتحادیه موادغذایی، اتحادیه مواد نفتی و اتحادیه پیشه‌وران، محمد آصف رحیمی والی هرات از اصناف و کسبه‌کاران خواست تا عدل و اصناف را در معاملات روزمره به خصوص در رمضان بگونه جدی مراعات کنند.
در این نشست که به هدف بررسی طرح ساماندهی به وضعیت اصناف و جلوگیری از گران‌فروشی در سطح شهر هرات در آستانه رمضان برگزار شده بود، والی هرات بااشاره به مشکلات افراد نیازمند گفت:« ماه مبارک رمضان ماه خیر و برکت است و باید از این ماه در جهت تزکیه نفس استفاده شود.»
در این نشست همچنان فیصله شد تا هیئت مشترک از ادارات دولتی، اقتصادی، اتاق تجارت، اتحادیه مواد غذایی، شورای ولایتی و سایر بخش‌ها تنظیم گردد، تا به صورت منظم در ماه مبارک رمضان از بازار بررسی و از كيفيت مواد غذایی نظارت و كنترول نمایند.
بنابر فیصله این نشست، دکانداران ملزم و مکلف به جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار هستند، در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی با افراد متخلف از طریق ادارات عدلی و قضایی برخورد جدی خواهد شد.
در نشست مذکور همچنان به موضوع کاهش قیمت آرد در بازار نیز اشاره شد و از صنف خبازان خواسته شد تا با در نظرداشت کاهش نرخ آرد در بازار در کاهش قیمت نان نیز اقدام نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا