آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

واكنش به اظهارات گيلانى در بلخ: شما ستون پنجم هستيد

فعالان مدنى، وكلاى شوراى ولايتى و خبرنگاران در بلخ، طى همايشى به سخنان اخير سيد حامد گيلانى رهبر حزب «محاذ ملى» واكنش نشان دادند.
روز شنبه سید حامد گیلانی رهبر حزب محاذ ملی در یک نشست خبری گفت که رهبران طالبان در بیرون از افغانستان و در پاکستان حضور ندارند بل بیشتر رهبران طالبان در افغانستان حضور دارند.
به گزارش خبرگزارى ديد، فعالان مدنى، وكلاى شوراى ولايتى و خبرنگاران در همايشى در شوراى ولايتى بلخ، سخنان اخير آقاى گيلانى را محكوم كرده و او را عضو «ستون پنجم» خواندند.
نجيب پيكان عضو هيات رهبرى فعالان مدنى در بلخ گفت: سخنان آقاى گيلانى در حالى بيان مى‌شود كه جامعه جهانى دولت پاكستان را به عنوان دولتى تروريست‌پرور خوانده و مى‌خواهد با آن مقابله كند. ولى آقاى گيلانى مى‌خواهد به عنوان رهبر يک حزب در افغانستان دولت پاكستان را برائت بدهد.
از سويى هم، سيد محمد يزدان پرست مسئول نشرات راديو نهاد مى‌گوید: سخنان اخير گيلانى بيشتر از پيش روشن كرد كى‌ها عضو ستون پنجم كشور هستند.
در همين حال، امنيت ملى افغانستان در واكنش به سخنان اخير سيد حامد گيلانى در خبر نامه خود نگاشته است: «اظهارات غیرمسئولانه ناشی از عدم اطلاعات دقیق می‌باشد. ادعای حضور رهبری طالبان در خاک افغانستان برعکس واقعیت‌های ثابت‌شده به تمام جهانیان و مردم افغانستان می‌باشد.
سید حامد گیلانی رهبر حزب محاذ ملی، چند روز پیش در یک همایش حزبی اعلام کرد که رهبران طالبان در پاکستان نه بلکه در افغانستان زندگی می‌کنند.
مهدی سرباز – خبرگزاری دید- مزارشریف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا