آخرین اخباراسلایدشوجهان

واکنش روسیه به حمله امریکا در «دیرالزور» : این موضوع را به شورای امنیت می‌کشانیم

در ادامه اعتراض‌های مقام‌های روسیه به حمله اخیر ائتلاف به رهبری امریکا به مواضع نیروهای حامی دولت سوریه در دیرالزور، نماینده مسکو در سازمان ملل از کشاندن این حمله به شورای امنیت خبر داد.
به نقل از رسانه‌های خارجی، جنگنده‌های امریکایی روز پنجشنبه( ۱۹ بهمن/ دلو) نیروهای وابسته به دولت سوریه را در منطقه‌ای در شمال‌شرق شهر «دیرالزور» هدف قرار دادند، حمله‌ای که رسانه‌های امریکایی مدعی شدند در آن دست کم ۱۰۰ نفر کشته شده است.
وزارت دفاع روسیه ضمن انتقاد از حمله ائتلاف امریکایی، آمار ارایه شده توسط رسانه‌های امریکایی را درباره تلفات آن رد و اعلام کرد که بر اثر این حمله ۲۵ نفر زخمی شده‌اند.
حالا در تازه‌ترین اظهارات مقام‌های روسیه درباره حمله ائتلاف امریکایی به دیرالزور سوریه، نماینده مسکو در سازمان ملل از کشاندن این موضوع به شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.
به گزارش رویترز، «واسیلی نبنزیا» تاکید کرد که در جلسات مشورتی پشت درهای بسته، موضوع حمله ائتلاف امریکایی به مواضع نیروهای حامی دولت سوریه را مطرح می‌کند.
این دیپلمات روس البته به خبرنگاران گفت که انتظار انتشار یک بیانیه را توسط شورای امنیت درباره این حمله، ندارد.
برای صدور بیانیه توسط شورای امنیت، همه ۱۵ عضو باید درباره محتوای بیانیه به اتفاق نظر برسند.
نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن ابراز تاسف از عدم توافق اعضای شورای امنیت برای انتشار بیانیه درباره حمله ائتلاف امریکایی در دیرالزور تصریح کرد: «بیایید واقع‌گرا باشیم. مطمئن نیستم که ما قادر به حصول این نقطه باشیم.»

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا