آخرین اخبارافغانستانسیاستمنطقه

پاکستان بر طالبان فشار می‌آورد تا انجنیران هندی را رها نکنند!


گزارش‌هایی وجود دارد که «آی اس آی» پاکستان بر طالبان فشار وارد می‌کند تا ۷ زندانی ربوده شده را نگه دارد.
به گزارش رسانه هندیthe Quint))، مهندسان برق هندی که در شمال افغانستان مصروف انجام وظیفه بودند، روز گذشته توسط طالبان ربوده شده و در قریه «دند شهاب‌الدین» که تحت کنترل این گروه می‌باشد، نگهداری می‌شوند.
بر اساس این گزارش، مقامات محلی با استفاده از بزرگان قریه شهاب‌الدین مذاکرات را برای آزادی این افراد با «قاری بختیار» که معاون طالبان در ولایت بغلان است، آغاز کرده‌اند.
در همین حال، یک مقام ارشد در ولایت بغلان به این رسانه هندی گفته است:« در اوایل روز یک شنبه، قاری بختیار می‌گفت که عمل اختطاف این افراد سهواً صورت گرفته و به زودی آزاد خواهند شد، اما در اواخر همین روز که این موضوع رسانه‌ای شد، مذاکرات نیز توقف یافت.»
این رسانه به نقل از یک مقام دولتی افغانستان نوشته است که ریاست امنیت ملی این کشور، از این هراس دارد که ممکن واحد طالبان تحت فرماندهی قاری بختیار تحت فشار سازمان استخباراتی پاکستان قرار داشته باشد تا انجنیرهای برق هندی را مجبور به ترک شمال کشور کنند.
گفتنی است که هند همواره پاکستان را متهم به حمایت از گروه‌های هراس‌افکن کرده و مدعی است که منافع و شهروندانش از سوی پاکستان تهدید می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا