آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

پاکستان نسبت به کشتن شدن رهبر طالبان پاکستانی، از کابل قدردانی کرد


ممنون حسین رییس‌ جمهور پاکستان در دیدار با داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت از نقش افغانستان در امر کشته شدن مولانا فضل‌الله، رهبر تحریک طالبان پاکستانی قدردانی کرده است.
براساس خبرنامه‌‌ای که از سوی سپیدار منتشر شده، عبدالله، رییس اجرایی عصر دیروز (چهارشنبه، ۳۰جوزا) با ممنون حسین رییس جمهور پاکستان در تاجیکستان دیدار کرده است.
در این دیدار، رییس جمهور پاکستان از نقش فعال حکومت افغانستان در کشته‌ شدن مولانا فضل‌الله رهبر تحریک طالبان پاکستان تشکر و قدردانی کرد و خواهان بهبود روابط و همکاری مشترک میان کابل- اسلام‌آباد شد.
آقای ممنون حسین با اشاره به رفت‌و آمدها و تلاش‌های مشترک رهبران دو کشور گفت که عمل به اساس برنامه مشترک عمل پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی، می‌تواند هردو کشور را در راه دست‌یافتن به ثبات و امنیت منطقه‌‌ای و بهبود روابط میان دو کشور کمک کند.
آقای عبدالله در این دیدار نیز گفته است که حکومت افغانستان در گذشته نیز رهبران بلند رتبه‌ تحریک طالبان پاکستان را هدف قرارداده و این‌بار نیز با استفاده از همین طرز دید علیه مولانا فضل الله اقدام صورت گرفت.
چند روز پیش مارتین او دونل، سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان اعلام کرد که نیروهای امریکایی به تاریخ ۱۳ جون یک عملیات ضد تروریستی را در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان انجام دادند که در آن یک رهبر ارشد یک سازمان تروریستی هدف قرار گرفت.
پس از آن محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع نیز گفت که حکومت کشته شدن ملافصل‌الله، رهبر تحریک طالبان پاکستانی را تأیید می‌کند.
او گفته بود که ملا فضل‌الله، رهبر طالبان پاکستانی در یک حمله هوایی مشترک در منطقه مرزی ولسوالی مروره ولایت کنر کشته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا