آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

پایان نشست کمیسیون برجام؛ موگرینی از ادامه مذاکرات خبر داد


نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو «برجام» زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به پایان رسید.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از این نشست گفت همه طرف‌‌ها به گفت‌وگوها ادامه می‌دهند تا راهی برای نجات توافق هسته‌‌ای پیدا کنند.
خانم موگرینی پس از پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام، بیانیه این کمیسیون را خواند در حالی که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، در کنار او حاضر نبود.
آقای ظریف در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: منتظر می‌مانیم تا ببینیم که آیا سایر طرف‌های برجام نکاتی را که امروز مورد بحث قرار دادیم و در خصوص آن‌ها توافق کردیم و در بیانیه کمیسیون مشترک برجام آمده است، اجرا می‌کنند یا نه.
او در آستانه نشست امروز کمیسیون برجام گفت، طرف‌های اروپایی وعده‌های کلی و مبهم داده‌اند و باید به جای آن پیشنهادهای قابل راستی‌ آزمایی و قابل اجرا بدهند.
ایران تاکید دارد که بدون تضمین منافعش در توافق هسته‌ای نخواهد ماند.
مطابق بیانیه کمیسیون برجام که خانم موگرینی آن را برای خبرنگاران خواند، اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه، چین و ایران به گفت‌وگوها و بررسی جزییات فنی مسایل ادامه می‌دهند و در صورت نیاز جلسات دیگری در سطح وزیران خارجه خواهند داشت.
بر این اساس، کمیسیون برجام از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتومی، مبنی بر پایبندی ایران به تعهداتش استقبال کرد. اعضای توافق هسته‌ای در عین حال اعلام کردند که با پایبندی ایران به تعهداتش، ادامه برجام مستلزم تامین منافع اقتصادی ایران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا