آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

معارف هرات:

پولیس بساط مزدوران کامران خان را برچیند/خشم خانواده معارف هرات در راه است!

ریاست معارف هرات طی اعلامیه ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته تعیین کرده و گفته است که «پولیس بساط اغتشاش و بلوای مسخره مزدوران کامران خان رییس شورای ولایتی را بر چیند تا کار عادی در معارف هرات دوباره آغاز شود.»
در غیر آن خانواده یک میلیونی معارف سه شنبه ۲۵ ثور ۱۳۹۷ را (روز خشم معارف) اعلان کرده است.
در اعلامیه آمده که تمام مکاتب شهر و ولسوالی‌ها و منسوبین اداری ریاست معارف هرات به جمع‌نشدن بساط افراد کامران علیزایی به عنوان اعتراض دست از کار خواهند کشید.
در اعلامیه معارف گفته شده که اگر جلو «دخالت‌ها و زورگویی‌های» رییس شورای ولایتی معارف گرفته نشود، خانواده معارف در هرات اعتصاب کاری خواهد کرد.
در اعلامیه آمده است:« بر همین اساس خانواده بزرگ معارف و نهادهای زیر مجموعه تا ساعت ۱۲ چاشت فردا دوشنبه ۲۴ ثور ۱۳۹۷ به ارگان‌های ذیصلاح و مقامات حکومت محلی به عنوان کسانی که وظیفه تامین امنیت ادارات ملکی را دارند، ضرب‌الاجل تعیین می‌کند تا بساط اغتشاش و بلوای مسخره مزدوران کامران خان رییس شورای ولایتی را بر چینند تا کار عادی در معارف هرات دوباره آغاز شود.»
پیش از این نیز، جنجال میان ریاست معارف هرات و شورای ولایتی این ولایت، تا مرز تهدید‌ها و شاخ و شانه کشیدن پیش رفته بود، ولی با وساطت مرکز خاتمه یافت.
شورای ولایتی هرات معارف را متهم به عدم اصلاحات و سیاست‌زدگی می‌کند و در برابر، معارف شورای ولایتی را به زورگویی و دخالت در امور معارف متهم می‌کند.
این در حالی است که از چند روز به این طرف، تعدادی در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات خیمه تحصن برپا کرده و خواهان اصلاحات در معارف هرات و برکناری سرپرست این اداره هستند.
گفته می‌شود این افراد که بیشتر از مناطق دور دست هرات بوده و بی‌سواد می‌باشند توسط کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات در این مکان جمع‌آوری شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا