آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

پنتاگون:

پیمان امنیتی و خواست مردم افغانستان خلاف خصوصی‌سازی جنگ افغانستان است

وزارت دفاع امریکا( پنتاگون) اعلام کرده است که پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن و همچنان خواست مردم افغانستان خلاف خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان است.


وزارت دفاع امریکا( پنتاگون) اعلام کرده است که پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن و همچنان خواست مردم افغانستان خلاف خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان است.
پیش از این گزارش‌هایی منتشر شد که اریک پرنس رییس شرکت امنیتی «بلک واتر» تلاش دارد ایده خصوصی‌سازی جنگ افغانستان را بالای کاخ سفید بقبولاند.
این طرح با مخالفت جدی و شدید مردم و دولت افغانستان رو به رو شده است.
رییس جمهور غنی، رییس اجرایی داکتر عبدالله، شورای امنیت ملی و هردو اتاق شورای ملی، به شدت با این طرح مخالفت کردند.
پنتاگون در عین حال گفته است که در پی کاهش تلفات نیروهای امنیتی افغانستان است.
فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا گفته ‌است که تاکید امریکا بر تقویت نظامیان افغانستان است تا آن‌ها خود از کشور شان دفاع کنند.
جنرال جوزف ووتل همچنین تغییر روش جنگی در «برخی از بخش‌های افغانستان» را مؤثر خواند.
آقای ووتل کاهش وابستگی به بخش‌های دوردست را یکی از این روش‌ها خواند.
او گفت:« آن‌چه ما تلاش می‌کنیم این است که مطمئن شویم افغانستان نیروهای خود را در یک جهت به‌کار می‌گیرد که به ‌طور غیرمستقیم در معرض این گونه‌ رویدادهای بزرگ قرار نگیرد.»
جوزف ووتل همچنین بر آغاز گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان طالبان و حکومت افغانستان و نقش تسهیل‌کننده‌ امریکا در این گفت‌وگوها تاکید کرد.
به گفته‌ او، همه فشارهای نظامی در هماهنگی با کشورهای منطقه بر طالبان حفظ خواهد شد تا این گروه وادار به گفت‌وگو و صلح با حکومت افغانستان شود.
این مقام نظامی امریکا همچنین با اشاره به گزارش‌هایی در مورد خصوصی‌سازی جنگ افغانستان، این مورد را برخلاف خواست مردم افغانستان و در مغایرت با پیمان امنیتی کابل- واشنگتن می‌داند و از کارآمد بودن راهبرد امریکا برای افغانستان، خوشبین است.
جنگ افغانستان که طولانی‌ترین نبرد امریکا دانسته می‌شود. پس از ۱۷ سال هنوز هم پایان آن روشن نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا