آخرین اخبارافغانستان

یک سرباز در شمال به اتهام خیانت به کشور محاکمه و به اعدام محکوم شد

یک سرباز ارتش به اتهام فرار از وظیفه و خیانت به کشور از سوی دادگاه ابتدایی نظامی سپاه ۲۰۹ شاهین به اعدام محکوم شد.


یک سرباز ارتش به اتهام فرار از وظیفه و خیانت به کشور از سوی دادگاه ابتدایی نظامی سپاه ۲۰۹ شاهین به اعدام محکوم شد.
جلسه قضایی رسیدگی به پرونده محمد ابرار، سرباز ارتش روز شنبه (۱۷ سنبله) در مقر فرماندهی سپاه ۲۰۹ شاهین برگزار شده بود.
سکندر بیک سلطانی رییس جلسه قضائی می‌گوید محمد ابرار سرباز ارتش، جنگ‌افزار و مهمات خود را به طالبان سپرده است.
او گفت سندهایی به دادگاه سپرده شده که نشان می‌دهد این سرباز زمینه سقوط یک پاسگاه ارتش را به دست طالبان در ولایت سرپل فراهم ساخته است.
وی گفت:« تو محمد ابرار را به جرم خیانت به وطن طبق حکم جزء یک و سه، فقره‌ اول و فقره دوم ماده ۱۶ قانون مذکور به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم نمودیم.»
شمس‌الرحمان ابراهیم‌خیل، دادستان این پرونده می‌گوید این سرباز ارتش جرم‌هایی همچون فرار از وظیفه و سپردن جنگ‌افزار به طالبان را انجام داده است.
او گفت محمد ابرار سرباز تولی ۴ کندک ۳ لوای دوم سپاه ۲۰۹ شاهین یک میل جنگ‌افزار نوع (M249)، واسکت زرهی، کلاه آهنی و ۵۰۰ فیرمرمی را به طالبان سپرده است.
بربنیاد اظهارات گواهان، این سرباز ارتش در تبانی با طالبان زمینه سقوط یک پاسگاه ارتش موسوم به «گرگاب» را در ولسوالی سوزمه‌قلعه ولایت سرپل نیز فراهم ساخته است.
غیرت‌الله سرباز تولی چهار کندک سه لوای دو سپاه ۲۰۹ شاهین که همکار محمد ابراراست، می‌گوید: «غیر از ابرار نام کسی دیگر خبر نبود که طالبان بر پوسته حمله می‌کنند.»
حامدالله، سرباز دیگر ارتش گفت: همه سربازان در پوسته خواب بودند که طالبان با همکاری همین محمد ابرار آمدند و پوسته را تصرف کردند.
این سرباز بیش از دو سال به ارتش خدمت کرده است. حالا می‌پذیرد که جرم فرار از وظیفه را انجام داده است اما دست داشتن در سقوط پاسگاه ارتش را رد می‌کند: یک کندک نیامدم همین جرم است دیگه کار نکردم.
در این میان، فرمانده سپاه ۲۰۹ شاهین از به کیفر رسانیدن این سرباز به جرم خیانت به کشور استقبال می‌کند و تاکید می‌ورزد که قانون بر همگان عملی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا