صحت

آرایش چشم مخصوص پوست‌های چرب

خیلی از افراد از چرب بودن زیاده از حد مژه‌ها و از بین رفتن میکپ چشم، مخصوصا در فصول گرم سال شکایت دارند، آرایش بر روی پوست چرب، زود از بین می‌رود و بعد از ساعتی نابود شده و حتی با وارد شدن به درون چشم گاهی سبب آزار چشم‌ها می‌شود.
اکثر افرادی که دارای پوست چرب هستند از پوست چرب رنج می‌برند، پوست چرب پلک‌ها به خصوص برای خانم‌ها درعین آرایش چشم ایجاد مشکلات مانند ریزش آرایش و پاک‌شدن آرایش می‌کند.
آرایش چشم ماندگار روی پوست چرب
غدد چربی موجود در زیر پلک مسئول نگهداری از سلامت چشم‌ها و کاملا ضروری هستند و اگرچه نمی‌توان و نباید مانع از این ترشح چربی شد، حداقل می‌توان با کمی تدبیر آن را به نحو موثری مدیریت کرد، روش‌های ساده زیر به شما کمک می‌کنند تا آرایشی ماندگار تر داشته باشید.
در انتخاب خط چشم دقت کنید
برای آرایش چشم پوست چرب، استفاده از خط چشم «ژل» مانند بسیار بهتر از سایر خط چشم‌ها است، این خط چشم‌ها طوری طراحی شدند که بعد از زدن، کاملا خشک می‌شوند و فقط با شیر پاک کن یا فوم آرایش پاک می‌شوند، بهتر است بیشتر از خط چشم‌های مدادی استفاده کنید.
از کرم سفید کننده استفاده نکنید
اگر دور چشم‌های‌تان را کرم بزنید، خیلی سریع آن را پاک کنید. این کار موجب می‌شود خط چشم‌تان را راحت‌تر پاک کنید، بهتر است به جای استفاده از کرم پودرهای روغنی، از کرم پودرهای پودری استفاده کنید.
صحیح کشیدن خط چشم
خط چشم‌تان را درست بکشید و سعی‌کنید خط چشم هر دو چشم مشابه و قرینه باشند، بهتر است به جای خط چشم از سایه سیاه استفاده کنید که هم راحت‌تر است و هم بهتر می‌تواند دیده شود، با استفاده از سایه‌های پودری به جای خط چشم مایع و روغنی، مشاهده خواهید کرد که چربی پلک‌های‌تان کم‌تر می‌شود و پلک‌ها بهتر و زیباتر خواهند شد.
قبل از آرایش کامل صورت از یک کرم پایه استفاده کنید
اگر می‌خواهید آرایش‌تان طبیعی تر و زیباتر باشد، قبل از آرایش کامل یک کرم پایه بزنید تا چربی اضافی پلک‌ها را هم بگیرد. استفاده از یک کرم پایه قبل از آرایش کامل صورت، می‌تواند موجب گرفتن چربی کامل پوست شود.
از کرم چشم استفاده کنید
حتی اگر نمی‌خواهید آرایش کنید همیشه از کرم چشم استفاده کنید تا چربی پلک های‌تان گرفته شود.
البته باید خاطر نشان کرد که بهتر است هنگام غروب آفتاب دور چشم‌های‌تان را کرم بزنید. دقت کنید که کرم نباید روی پلک‌های‌تان زده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا