آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

آمار خشونت علیه زنان در هرات، سال گذشته بلند بود

مسئولان در هرات، آمار خشونت علیه زنان را در سال ۱۳۹۶ در این ولایت بلند خوانده و خواهان بررسی چالش‌ها و تلاش‌ها برای کاهش این آمار، در سال جدید شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، نشستی به هدف ارائه گزارش از مسئولان نهادهای ذیربط، پیرامون وقایع قتل، خودکشی و خودسوزی زنان در ولایت هرات برگزار شد.
مونسه حسن زاده معاون امور اجتماعی مقام ولایت، آمار ارائه شده خشونت علیه زنان را از سوی ریاست امور زنان ۶۵۲ مورد در سال ۱۳۹۶ عنوان کرد و این آمار را بلند خوانده، خواهان تلاش‌های پیگیر مسئولان در جهت کاهش آمار خشونت در سال جاری شد.
در همین حال، عزیزه کریمی سرپرست امور زنان هرات ضمن ارائه آمار خشونت علیه زنان سال ۱۳۹۶ از آمادگی‌های بیشتر این اداره در راستای کاهش خشونت‌ها در سال جاری خبر داد.
خانم کریمی، کمبود پرسونل و نبود بودجه کافی را از عوامل محدود کننده در آن اداره عنوان کرده و خواهان امضای تفاهمنامه بین ریاست امور زنان، فرماندهی پولیس و ریاست امنیت ملی برای تعقیب جدی تر قضایای خشونت علیه زنان شد.
در ادامه، رفیع نادری مسئول انجمن مستقل وکلای مدافع هرات، عدم تفکیک و نداشتن دیتابیس مشخص برای ثبت آمار دقیق قضایای خشونت علیه زنان را در هرات از چالش‌های موجود در این زمینه بیان داشت.
آقای نادری افزود: در بسیاری موارد یک قضیه خشونت در چندین نهاد ثبت شده است که این باعث بزرگ جلوه کردن آمار خشونت‌ها شده و از سویی نگرانی اذهان عامه را نیز به همراه دارد.
گفتنی است که آمار خشونت علیه زنان، به رغم مصارف هنگفت کمک‌های خارجی در بیش از ۱۵ سال گذشته، همچنان بالاست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا